آخرین اخبار

تکنیک‌های نانویی در مسیر بکارگیری کانابیدیول برای درمان نارسایی قلبی

تکنیک‌های نانویی در مسیر بکارگیری کانابیدیول برای درمان نارسایی قلبی

شرکت «Cardiol Therapeutics» که در آمریکای شمالی مستقر است، برای درمان نارسایی قلبی، موفق به توسعه یک داروی جدید شده است. نارسایی قلبی، بیش از 6 میلیون بزرگسال را در کانادا و آمریکا تحت تأثیر قرار داده و یکی از دلایل اصلی بستری در بیمارستان است. هزینه‌های این بیماری در آمریکا، بیش از 30 میلیارد دلار برآورده شده است. افراد مبتلا به نارسایی قلبی، از تنگی نفس، ضربان قلب شدید، ورم، کاهش توان در ورزش و دشواری انجام فعالیت‌های روزمره ساده، رنج می‌برند و مدام در بیمارستان بستری می‌شوند.

کانابیدیول یا «CBD»، دارای خواص قوی ضد التهابی و ضد فیبروز است که می‌تواند برای درمان نارسایی قلبی نوع «HFpEF»، سودمند باشد. «CBD»، از گیاه شاهدانه حاصل شده و از زمانی که محققان به طور قانونی به اجازه مطالعه بر روی این ماده دست یافته‌اند، توجهات زیادی را در فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی، به خود جلب نموده است. با وجود پیش‌بینی‌های موجود برای کاربرد فراوان این ماده در فرایندهای درمانی مختلف، یکی از چالش‌های موجود در استفاده گسترده، ماهیت آب گریز آن است که در نتیجه آن، در صورت مصرف خوراکی، قبل از ورود آن به جریان خون، کبد مقدار زیادی از آن را حذف می‌نماید. این مسئله، باعث شده که اکثر درمان‌های فعلی به کمک این ماده، شامل استفاده از دوزهای بسیار زیاد و نامنظم آن باشد.

لازم به ذکر است که کاردیول، یک شرکت فعال در حوزه بیوتکنولوژی و با پیشینه‌ای قوی در تحقیقات قلب و عروق است که برای دارورسانی هدفمند «CBD» و سایر داروهای محلول در چربی، دارای یک فناوری انحصاری پتنت شده است. بر اساس فناوری کاردیول، داروهای لیپوفیل (محلول در چربی)، مانند «CBD»، در یک پوسته آبدوست قرار گرفته که به عناصر فعال لیپوفیل، اجازه می‌دهد تا به طور موثر در جریان خون گردش نمایند. این روش منحصربه‌فرد، علاوه بر فراهم نمودن امکان جریان مواد فعال لیپوفیلی در خون، داروها را به صورت خاص، به نقاط هدف ملتهب در بدن منتقل می‌کند که از آسیب‌های احتمالی به دیگر قسمت‌ها و عوارض جانبی متعاقب آن، جلوگیری به عمل می‌آورد. البته این فناوری فقط به دارورسانی «CBD» محدود نشده و برای بسیاری از داروهای محلول در چربی دیگر نیز قابل اجراست.

گفتنی است، کاردیول به زودی داروی «CBD» خود را در بازار کانادا عرضه خواهد کرد؛ حرکتی که شرکت امیدوار است تا از طریق آن، درآمد قابل‌توجهی را در کوتاه مدت بدست آورد. شایان توجه است که این شرکت، به منظور توسعه خطوط تولید متنوع خود، در حال همکاری با برخی از بهترین سازمان‌های تحقیقاتی دنیا در زمینه تحقیقات قلب و نانوفناوری است که از آن جمله، می‌توان به همکاری با مرکز پزشکی «DeBakey Heart & Vascular Center» در هوستون آمریکا، و همچنین برنامه تحقیق و توسعه 3 میلیون دلاری این شرکت با «TecSalud» در مکزیک، اشاره نمود.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.