آخرین اخبار

چاپ سه بعدی نانوساختارها در همکاری دانشگاه و صنعت

چاپ سه بعدی نانوساختارها در همکاری دانشگاه و صنعت

شرکت ایتر «Aether» که یک استارت‌آپ مستقر در سان‌فرانسیسکو و ارائه‌دهنده چاپگرهای زیستی سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی است، همکاری جدیدی را با محققان دانشگاه «UCL» و دانشگاه «Loughborough»، شروع نموده است. هدف از این همکاری، ایجاد رویکردی جدید در فناوری چاپ سه بعدی عنوان شده است.

ایتر، در یک بیانیه مطبوعاتی که در راستای این همکاری جدید ارائه شده است، توضیح داده که همکاری فناوری‌های چاپ سه بعدی و نانو، می‌توانند نقش آفرینی برجسته‌ای را در آینده تحقیقات پزشکی ایفا نمایند. «رایان فرانکس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت، در بیانیه مذکور و در توضیح انگیزه این همکاری، اظهار داشت: «ترکیب فناوری چاپ سه بعدی با فناوری نانو، آغازگر نسل جدیدی از تحقیقات پزشکی است. مشکل اینجا است که استارت‌آپ‌های کمی که در این زمینه فعالیت دارند، به طرز باور نکردنی حریص هستند. آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند که این چه ابزار قدرتمندی برای مبارزه با سرطان است و اجازه نمی‌دهند که یک محقق، پیش از پرداخت مبالغ بسیار بالا، کاری با فناوری آن‌ها انجام دهد». فرانکس، همچنین در توضیح کار مفید شرکت متبوعش در کمک به پیشرفت علم، اظهار داشته است: «ما با گرو گرفتن فناوری نجات بخش جان انسان‌ها مخالفیم؛ مدیران و سرمایه‌گذاران دیگر می‌توانند با این کار ثروتمند شوند، اما ما در حال عمومی کردن این فناوری هستیم.»

محققان دانشگاهی دخیل در این همکاری، قصد دارند تا با کمک ایتر، جوهری حاوی نانوذرات بسازند که می‌تواند برای دارورسانی استفاده شده و یا بسته به نیازهای کاربر، به عنوان یک سیستم پشتیبانی مکانیکی و ساختاری، مورد استفاده قرار گیرد. این نانوذرات، به طول موج‌های خاصی واکنش نشان داده و موجب رهایش هدفمند یک حامل می‌شوند. برای این نانومواد حساس به طول موج، کاربردهای بسیاری، مانند ژن درمانی، تخریب فوتوترمال سلول‌های سرطانی، دارورسانی هدفمند و بازسازی عصبی، پیش‌بینی شده است.

برای این پروژه، یک چاپگر سه بعدی سفارشی ایتر، مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مجهز به یک سیستم لیزر بوده که در طول موج‌ خاص مد نظر برای کاربردهای ذکر شده، قابل استفاده است. این لیزر ویژه را می‌توان به چاپگر زیستی متصل نموده و به راحتی با یک رابط بصری ساده، کنترل کرد.

گفتنی است که در طول این پروژه، ایتر نیز در خصوص قابلیت‌های یادگیری دستگاه و میزان مفید بودن آن، بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد. به عنوان مثال، این شرکت بررسی می‌کند که آیا این دید رایانه‌ای و سیستم‌های یادگیری مورد استفاده، به اتوماسیون، سرعت بخشیدن، ساده‌سازی و بهبود فرآیند ساخت کمک می‌کنند یا خیر. همچنین ایتر قصد دارد که قابلیت‌های نانو را به چاپگر سه بعدی خود اضافه نماید. این شرکت، اعتقاد دارد که چنین حرکتی، صدها کاربرد بیشتر را نسبت به آنچه در حال حاضر امکان‌پذیر است، با قیمتی ارزان‌تر امکان‌پذیر می‌سازد.

گفتنی است

 

مرجع: «All3dP»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.