آخرین اخبار

سهم ۲۰ درصدی زنان ایرانی در فعالیت‌های کارآفرینی کشور

سهم ۲۰ درصدی زنان ایرانی در فعالیت‌های کارآفرینی کشور

در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار گردید، پدیده ارزشمند و رو به افزایش کارآفرینی زنان، مورد بحث و بررسی صاحب‌نظران قرار گرفت. «شیرین احمدنیا»، عضو هیئت‌مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، با ذکر این‌که حدود یک پنجم از کارآفرینان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، از شکل‌گیری نسل جدیدی از خانواده‌های مولد خبر داد که در آن‌ها، زنان نقشی کلیدی در ارزش افزایی اقتصادی و کارآفرینی دارند.

گفتنی است، امروزه کارآفرینی زنان، به یک پدیده رو به رشد در جوامع مختلف بدل شده است که می‌تواند پیامدهای متفاوتی به همراه داشته باشد. این امر، به‌ویژه در ایران که نقش سنتی زنان در خانواده، تا حدود زیادی پررنگ است، با چالش‌هایی همراه بوده و ضروری است تا این پرسش کلیدی که کارآفرینی زنان، چه اثراتی بر نقش سنتی آن‌ها دارد، مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در همین راستا، در این نشست، مسئله شبکه‌سازی، گسترش و توسعه شبکه زنان کارآفرین، به عنوان نکته‌ای کلیدی در نظر گرفته شده که  نیازمند تکمیل بانک‌های اطلاعاتی خاصی است، تا مسیری که آغاز شده را به خوبی دنبال نموده و به نتیجه درستی دست یابیم. به این منظور، نیازهای مدنی در بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار مهم بوده و تعامل نهادهای مدنی، دولت و دانشگاه‌ها برای بسترسازی مناسب، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها و قابلیت‌های زنان کارآفرین، بیش از پیش به عرضه نمایش می‌گذارد.

لازم به ذکر است که در طی دهه‌های اخیر، نقش زنان ایرانی در جامعه رو به فزونی نهاده است که نمود آن را می‌توان در آموزش عالی و فعالیت‌های کارآفرینانه موفق بانوان ایرانی مشاهده نمود. در همین راستا، در نشست ارزیابی عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی درباره حقوق زنان، به اهتمام و منطق این قشر بزرگ و پرافتخار کشور برای دستیابی به دستاوردها و پیشرفت‌های قابل‌توجه و افتخارآفرین، به‌ویژه در حوزه ورزش، آموزش عالی و کارآفرینی، اشاره گردید.

 

مرجع: «ILNA»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.