آخرین اخبار

تقویت شیشه جلوی اتومبیل به کمک نانولوله‌های کربنی

تقویت شیشه جلوی اتومبیل به کمک نانولوله‌های کربنی

شرکت «C-Bond» که یک مجموعه مبتنی بر نانوفناوری بوده و در حوزه تقویت شیشه فعالیت می‌نماید، اخیراً موفق به اخذ یک گواهی ثبت اختراع، از اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا شده است که راهکاری نوین برای تقویت کامپوزیت‌های شیشه‌ای معرفی می‌نماید. این راهکار ارائه شده که مبتنی بر استفاده از نانولوله‌های کربنی است، برای مواردی همچون شیشه جلوی اتومبیل، قابل استفاده است.

روش ابداعی معرفی شده، برای تقویت مواد، افزایش پایداری، افزایش یکپارچگی ساختاری، افزایش مقاومت در برابر ضربه و بهبود چسبندگی مواد شیشه‌ای برای ساختارهای لایه‌ای، قابل استفاده است. این ساختارهای لایه‌ای، در شیشه‌هایی چون شیشه جلوی اتومبیل و جام‌های شیشه‌ای کاربرد دارند. همچنین ترکیب جدید «C-Bond» که با استفاده از نانولوله‌های کربنی، یکپارچگی ساختاری ایجاد می‌کند، در محصولات دیگر این شرکت، همچون «C-Bond BRS» که یک پنجره ضدگلوله برای تأمین امنیت مدارس و مکان‌های دیگر است، نیز کاربرد دارد.

«اسکات آر سیلورمن»، رئیس و مدیرعامل «C-Bond»، درباره این پتنت اظهار داشت: «ما به قدرت مالکیت فکری خود افتخار می کنیم، که بیشتر آن با همکاری متخصصان نانوفناوری دانشگاه رایس ایجاد شده است. هرچه ما کاربردهای فناوری خود را گسترش می‌دهیم، باید از اختراعات خود به طور مناسبی محافظت کنیم؛ این امر کلیدی، ما را از رقبایمان متمایز می‌کند.»

گفتنی است که محلول «C-Bond NanoShield»، مهم‌ترین محصول این شرکت است که از طریق نفوذ در سطح شیشه و شناسایی نقص‌های میکروسکوپی که به طور تصادفی در آن توزیع شده‌اند، باعث افزایش قدرت شیشه می‌شود. در واقع، این فناوری منحصربه‌فرد، برای ترمیم نواقص شناسایی‌شده که ساختار کامپوزیت شیشه را تضعیف می‌کنند، قابل استفاده است.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.