آخرین اخبار

پوشش نانویی ضد آلودگی و ضد لکه برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی

پوشش نانویی ضد آلودگی و ضد لکه برای بسته‌بندی‌های پلاستیکی

برای شرکت‌های ارائه دهنده برندهای معروف، بسیار مهم است که سطح بسته‌بندی محصولاتشان تمیز و بی‌نقص باشد، تا برند چاپ‌شده بر روی آن‌ها، همواره شیک و زیبا به نظر بیاید. اما ایجاد لکه و چسبیدن ذرات و آلودگی‌ها به بسته‌بندی‌ها، باعث می‌شود که نتوان ظاهر تمیز محصولات آرایشی و سایر محصولات لوکس را در هنگام توزیع و مصرف حفظ نمود. یک محصول نانویی جدید که توسط شرکت آمریکایی متاشیلد «MetaShield» ساخته‌شده است، گزینه جدیدی را برای محافظت از تمیزی بسته‌بندی محصولات فراهم می‌نماید. این محصول که «MetaShieldCLEAN» نام دارد، یک پوشش کاملاً شفاف مبتنی بر فناوری نانو است که تا حدود زیادی، لکه‌ها، گرد و غبار و خاک را که معمولاً در طول استفاده عادی محصول، روی بسته‌بندی آن انباشته می‌شود، دفع می‌کند. این پوشش که توسط سیستم پتنت نیز از آن محافظت شده است، برای صنعت لوازم آرایشی بسیار مهم است، چراکه در این صنعت، ظاهر محصول پس از فروش آن، معرفی کننده نام برند و محافظ ارزش آن خواهد بود.

«مارتین بن دایان»، مدیرعامل شرکت متاشیلد، در خصوص محصول جدید این شرکت اظهار داشته است: «شرکت‌های آرایشی می‌دانند که بسته‌بندی یک محصول، نمایش‌دهنده چهره آن‌ها به مصرف‌کننده است و محصولاتی که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به نظر عالی بیایند، باید خودشان نیز حتی پس از خرید و استفاده روزمره، معرکه به نظر بیایند. رقابت در صنعت لوازم آرایشی شدید است و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در طراحی تصویر برند و بسته‌بندی محصولات این حوزه انجام می‌گیرد. تولیدکنندگان متوجه شده‌اند که برای حفظ وفاداری مصرف‌کننده، باید میزان ادراک مصرف‌کننده از محصولاتشان را گسترش دهند و تجربه مصرف‌کننده را هدف قرار دهند. محصول جدید این شرکت، طراحان لوازم آرایشی را قادر می سازد تا زیبایی محصولات خود را پس از خرید نیز با کاهش چشمگیر انباشتگی خاک و لکه‌ها، حفظ نمایند.»

از آنجا که «MetaShieldCLEAN» می‌تواند به بسیاری از سطوح اعمال شود، علاوه بر بسته‌بندی لوازم آرایشی، راه حل ایده‌آلی برای انواع محصولات مصرفی در صنایع مختلفی نظیر صنایع الکترونیک و لوازم خانگی است که حفظ پاکیزگی سطح آن‌ها ضروری است. این محصول، تا به حال روی آکریلونیتریل بوتادین استایرن «ABS» و پلی کربنات «PC» استفاده شده و دارای ترکیب شیمیایی مناسبی برای چسبیدن به زیر لایه‌های پلیمری است. با این حال، آن را می‌توان به بسیاری از سطوح دیگر، مانند شیشه، فلز و سرامیک نیز اعمال نمود.

از مزایای محصولات پوشش داده‌شده با «MetaShieldCLEAN»، این است که سطح بسته‌بندی این محصولات، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر پاک می‌شوند، در برابر خراش و سایش نسبت به پوشش‌های استاندارد مرسوم مقاومت بیشتری دارند، باعث کاهش میکروب‌های روی سطوح می‌شوند و در مقابل مواد شیمیایی مانند استون، اتانول، ایزوپروپانول و پاک‌کننده‌های لاک ناخن، مقاوم‌اند.

بن دایان، ضمن ابراز اطمینان از پذیرش محصول شرکت، اظهار داشت: «ما بازخورد فوق‌العاده‌ای از مصرف‌کنندگان این محصول دریافت نموده‌ایم و در حال حاضر، در حال آزمودن نمونه با چندین شرکت بسته‌بندی هستیم که برخی از برندهای معروف لوازم آرایشی در جهان را عرضه می‌کنند.»

  

مرجع: «Plastics Today»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.