آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری فولکس‌واگن در یک استارت‌آپ نانویی

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری فولکس‌واگن در یک استارت‌آپ نانویی

گروه خودروسازی فولکس‌واگن، تصمیم به سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ آمریکایی فعال در حوزه نانو گرفته است. این تصمیم، با هدف توسعه و تجاری‌سازی نسل جدیدی از باتری‌ها اتخاذ شده که کارایی باتری‌های فعلی را به شدت بهبود می‌بخشد. بر مبنای توافق انجام گرفته، فولکس‌واگن در حدود 10 میلیون دلار در استارت‌آپ فورج‌نانو «Forge Nano» سرمایه‌گذاری می‌کند تا پروژه پوشش‌دهی سلول‌های باتری، با سرعت بیشتری به پیش رود. گفتنی است، همکاری فورج‌نانو و فولکس‌واگن از سال 2014 میلادی آغاز شده است.

ورود فولکس‌واگن به حوزه طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی، موجب شده است تا علاقه فزاینده‌ای در این مجموعه برای کسب دانش تخصصی باتری‌ها ایجاد گردد. این شرکت، قصد دارد تا سال 2025 میلادی، بیش از 50 مدل از باتری‌های الکتریکی را عرضه نماید که تقریباً یک‌پنجم از کل سبد محصولاتش را تشکیل می‌دهد. از همین رو، این شرکت آلمانی درصدد سرمایه‌گذاری هدفمند در استارت‌آپ‌های مختلفی از اقصی نقاط جهان برآمده است، تا با کسب آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های صورت گرفته، به یک بلوغ صنعتی در طراحی و تولید باتری دست یابد. همکاری با فورج نانو نیز در همین راستا آغاز شده و این شرکت، از تست‌ها و آزمایش‌های صنعتی فناوری پوشش‌دهی متعلق به فورج‌نانو پشتیبانی می‌نماید. فرایند رسوب لایه اتمی «Atomic Layer Deposition-ALD»، بر افزایش چگالی انرژی در سلول‌های باتری متمرکز است و دو شرکت در تلاشند تا فرآیندهای مرتبط با تولید در مقیاس صنعتی آن را توسعه و بهبود بخشند.

دکتر «اکسل هاینریش»، مدیر بخش تحقیقات شرکت فولکس‌واگن، با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت‌های نوآور می‌گوید: «ما باید از تخصص‌ها و قابلیت‌های فناورانه خود برای آینده، محافظت نماییم و همکاری با نوآوران و شرکت‌های استارت‌آپی در حوزه‌های فناورانه کلیدی، مانند باتری، یک گام اساسی در این فرآیند محسوب می‌شود. ما به فورج‌نانو همچون یک شریک نگاه می‌کنیم و قصد داریم تا فرصت انجام آزمایش‌های صنعتی مرتبط با فناوری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

دکتر «پل لیچی»، مؤسس و مدیرعامل فورج‌نانو نیز با اشاره به توافقنامه منعقد شده اظهار داشت: «فناوری ما، نشانه‌ای از عصر جدیدی از مواد کارآ و عملکرد بهتر آن‌ها است. ما از مشارکت با شرکتی با تعهد بسیار قوی در تجاری‌سازی نوآوری، هیجان‌زده هستیم.»

لازم به ذکر است، نانوفناوری سهمی قابل‌توجه در سیستم‌های ذخیره‌سازی کارآمد انرژی دارد و امروزه باتری‌های نانویی در پروژه‌ها و کاربردهای مختلف، نظیر وسایط نقلیه الکتریکی، لپ‌تاپ‌ها و تأمین‌کننده‌های انرژی پشتیبان در مصارف صنعتی،  به جای باتری‌های سنتی استفاده می‌شوند. به‌کارگیری فناوری نانو در تولید باتری، مزایای متعددی به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به کاهش احتمال آتش گرفتن باتری (به دلیل استفاده از مواد الکترودی با قابلیت اشتعال کمتر)، کاهش زمان شارژ و افزایش سطح دسترسی به باتری، اشاره نمود. کاهش وزن باتری و افزایش طول عمر مفید آن، از مزیت‌های دیگر باتری‌های نانویی است که با پوشش سطوح الکترود از طریق نانو ذرات، حاصل می‌شود.

 

مرجع: «Automotive World»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.