آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری مشترک «نانو وان» با شرکت چینی تولیدکننده کاتد

سرمایه‌گذاری مشترک «نانو وان» با شرکت چینی تولیدکننده کاتد

کاتدهای لیتیم آهن فسفات «LFP» که در چین برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی سنگین، مانند اتوبوس‌های الکتریکی بسیار متداول و محبوب است، بسیار بادوام بوده و ایمن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مواد کاتدی برای ساخت باتری‌های لیتیوم-یونی به شمار می‌روند. محبوبیت این ماده تا حدی است که تقاضای آن در سال ۲۰۱۷ میلادی، قریب به 100 هزار تن بوده و این مقدار برای سال 2020، در حدود 130 هزار تن و برای سال 2025، بیش از 200 هزار تن برآورد شده است.

شرکت «نانو وان» که یک شرکت نانویی متمرکز بر توسعه فناوری‌های مرتبط با باتری‌های لیتیوم-یونی و کاهش هزینه و افزایش عملکرد آن‌هاست، معتقد است که تولید مقرون به صرفه مواد کاتدی نانوساختار، می‌تواند به تقاضای جهانی برای باتری‌های بهتر، پاسخ دهد. چالشی که در توسعه مواد پیشرفته وجود دارد، بهبود عملکرد و کاهش هزینه تولید آن‌ها است. در طول دو سال گذشته، تیم علمی نانو وان، یک فرایند نوآورانه ایجاد نموده که تولید کاتدهای «LFP» با پوشش کربنی و با کارایی بالا را تسهیل می‌کند. مهم‌تر از همه، این فناوری با استفاده از مواد اولیه کم هزینه‌تر و مراحل فرآیندی کمتر، کاهش هزینه‌های عملیاتی و میزان سرمایه‌گذاری را به همراه خواهد داشت.

نانو وان که در مسیر توسعه محصولات و افزایش همکاری‌های خود با دیگر شرکت‌های فعال در حوزه باتری‌هاست، اخیراً در اقدامی جدید، دست به سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت چینی «Pulead Technology» زده که تولیدکننده کاتد در این کشور است. بدون شک، چین به علت پیشرفت در صنعت خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی، بزرگ‌ترین بازار باتری جهان را دارد و این معامله، یک دستاورد بزرگ برای نانو وان خواهد بود که دسترسی به این بازار بزرگ را برای این شرکت، به ارمغان خواهد آورد.

شرکت «Pulead» که در پکن مستقر است، در توسعه و ساخت سه نوع ماده فعال کاتدی «LCO»، «LFP» و «NMC» که در باتری‌های لیتیوم یون کاربرد دارند، فعالیت دارد. این شرکت، با باتری‌سازان بزرگی در سرتاسر جهان همکاری دارد. هدف این توافقنامه مشترک، توسعه، ارزیابی و بهینه‌سازی تولید انبوه مواد کاتدی «LFP» ساخت «Pulead»، با استفاده از فناوری نانو وان است. یکی دیگر از بخش‌های همکاری، کشف فرصت‌های صدور مجوز و تجاری‌سازی خواهد بود.

«دان بلاندل»، مدیرعامل نانو وان، از این توافق ابراز خوشحالی نموده و اظهار کرد: «Pulead یک تولیدکننده بزرگ کاتد است و ما قصد داریم با همکاری با یکدیگر، قیمت و عملکرد مواد LFP را بهبود بخشیده و استفاده از آن را در باتری‌های صنعتی، اتوبوس‌های برقی و وسایل نقلیه الکتریکی، گسترش دهیم.»

همکاری بین «Pulead» و نانو وان، پتانسیل ارائه یک پلتفرم تولید انبوه «LFP» و سودرسانی به هر دو طرف را دارد. این حرکت، قطعاً یک گام بسیار مهم برای ورود نانو وان به بازار چین بوده که دارای صنعت پیشرفته خودروهای الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی است.

گفتنی است، نانو وان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز از سرمایه‌گذاری مشترک خود با شرکت چند میلیارد یورویی «سنت گوبین» اطلاع داده بود. شرکت بزرگی که انواع گسترده‌ای از مواد، با کارایی بالا را برای کاربرد در خودرو، هوافضا، سلامت و انرژی تولید می‌کند و در سال 2017 میلادی، قریب به 8/40 میلیارد یورو، فروش داشته است. این دو سرمایه‌گذاری اخیر نانو وان، نشان می‌دهد که این شرکت در حال برداشتن گام‌های بزرگ و پیوسته‌ای برای توسعه فناوری خود می‌باشد.

 

مرجع: «investorintel»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.