آخرین اخبار

صادرات محصولات نانویی به چین از سوی محققین دانشگاه آزاد رودهن

صادرات محصولات نانویی به چین از سوی محققین دانشگاه آزاد رودهن

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، موفق به تولید، تجاری‌سازی و صادرات محصولات نانویی به کشور چین شده‌اند. «رنگین نانوساختار» که یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد رودهن، است و به منظور توسعه بازارهای خارجی برای محصولات نانویی، از شرکت رنگین نانو نهال منشعب شده است، دارای 8 گواهی ثبت اختراع جهت محافظت از فناوری‌ها و محصولات توسعه‌یافته در آزمایشگاه‌های خود است. این شرکت، در زمره یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه نانوفناوری است که اقدام به انتقال دانش فنی پوشش‌های پودری الکترواستاتیک، به چین نموده است. آزمایشگاه‌های این شرکت، به‌طور کامل در مرکز رشد واحد رودهن مستقر و تجهیز گردیده و به پشتوانه تحقیقات مستمر پژوهشگران این شرکت، طیفی از محصولات نانویی متنوعی، همچون رنگ‌های آب‌پایه براي رنگ آميزي ديوار، سقف و درب‌های چوبي در محيط‌هاي بيمارستاني، نانو ذرات اکسید روی فوق خالص، رنگ پودري الكترواستاتيك ضدخوردگي، رنگ پودري الكترواستاتيك آنتي‌باكتريال وپوشش مايع مبدل زنگ آهن را تولید نموده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و فناوران به ارائه محصولات نوین و کاربردی برای حل چالش‌های جامعه است که در این میان، نوآوری و توسعه محصولات نانوفناوری، یکی از نقاط قوت محققان دانشگاه محسوب می‌شود.

گفتنی است، شرکت رنگین نانوساختار در ماه گذشته به‌واسطه نوآوری‌ها و موفقیت‌های خود در تجاری‌سازی آن‌ها، موفق به کسب دو جایزه ارزشمند نیز گردید. رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال این شرکت، به‌عنوان محصول برتر فناوری سطح اول در اولین فن بازار تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد کشور (17 تا 19 آذرماه) برگزیده شد. همچنین دکتر «مهدی رحمانی»، مدیرعامل این شرکت، برای ارائه این محصول، به‌عنوان فناور برتر در جشنواره فرهیختگان سال ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب گردید. رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال، حاوی پلیمرهای پلی‌استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگ‌دانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ۵٠ نانومتر است.

رحمانی در خصوص ورود این شرکت به حوزه صادرات محصولات نانویی اظهار داشته است: «واحد فناور رنگین نانوساختار، به‌عنوان اولین واحد فناور صادر کننده محصولات نانوفناوری در حوزه پوشش‌های پودری الکترواستاتیک به کشور چین بوده و محصولات متنوع دیگری در همین راستا تولید می‌کند».

 

مرجع: «خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.