آخرین اخبار

کفش‌هایی که به کمک گرافن، از سرمای زمستان و روزهای بارانی نجاتمان می‌دهند!

کفش‌هایی که به کمک گرافن، از سرمای زمستان و روزهای بارانی نجاتمان می‌دهند!

این روزها نام گرافن را همه جا می‌توان شنید؛ از صنایع هوافضا و هواپیماسازی و ساخت مدارهای الکترونیکی گرفته تا صنعت پوشاک و نساجی، همه با افزودن گرافن، محصولات نوآورانه‌ای تولید می‌کنند که بر کیفیت زندگی ما، بسیار تأثیرگذار است. یکی از ویژگی‌های مهم گرافن، استحکام آن در عین سبکی است، ویژگی منحصربه‌فردی که بسیاری از تولیدکنندگان را به فکر کاربرد آن در محصولات خود انداخته است. یکی از این شرکت‌ها، یک برند بریتانیایی پوشاک، به نام «Inov-8» است که شهرتش بیشتر برای کفش‌های اسپرت مبتنی بر گرافن است. اخیراً این شرکت، همکاری خاصی را با دانشگاه منچستر آغاز نمود، تا با استفاده از گرافن، کفش‌های جدیدی مختص پیاده‌روی، تولید نماید. این شرکت، با تکیه بر تجربه تابستان گذشته خود در تولید کفش‌های اسپرت تقویت‌شده با گرافن، قصد ورود این فناوری را در کفش‌های پیاده‌روی خود نیز دارد. محصول این همکاری، دو کفش «ROCLITE 335» و «ROCLITE 345 GTX» است که اولی گرمای خاصی را در روزهای سرد فراهم می‌آورد و دومی هم ضد آب بوده و برای پیاده‌روی در نواحی مرطوب یا خیس مناسب است.

«مایکل پرایس»، مدیر بازاریابی «Inov-8»، در خصوص همکاری‌های صورت گرفته و محصولات جدید ارائه شده توسط شرکت، اظهار داشته است: «در همکاری با موسسه ملی گرافن دانشگاه منچستر، موفق به تولید نوعی کفی کفش جدید شدیم که در نوع خود، محکم‌ترین در کل دنیا است. بازار کفش‌های پیاده‌روی، برای سال‌های زیادی راکد بوده و تشنه نوآوری است. ما با رویکردی جدید و استفاده از ایده‌های نوآورانه، محصولی را به ارمغان آورده‌ایم که سبک و راحت است و به ماجراجویان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهنوردی، اجازه می‌دهد تا با این کفش‌ها، مسافت‌های بیشتری را طی نمایند، هرچقدر هم که مسیر سخت باشد.»

دکتر «آراویند ویجایاراغاوان»، از همکاران این پروژه در دانشگاه منچستر، در خصوص این محصولات می‌گوید: «ما با استفاده از گرافن، کفی بیرونی کفشی تولید کردیم که 50% قوی تر، 50% الاستیک‌تر و 50% سخت‌تر از بقیه است؛ اما این تازه شروع کار است. زیرا گرافن ماده‌ای است که توانایی‌های نامحدودی دارد».

 

مرجع: «Insider Media»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.