آخرین اخبار

حمایت مالی دو میلیون دلاری استرالیایی‌ها برای درمان آلزایمر به کمک نانوفناوری

حمایت مالی دو میلیون دلاری استرالیایی‌ها برای درمان آلزایمر به کمک نانوفناوری

حدود نیم میلیون از مردم استرالیا، از بیماری آلزایمر رنج می‌برند و  این بیماری، دومین علت اصلی مرگ‌ومیر در این کشور است. با توجه به این مشکل عظیم، دولت و نهادهای مختلف این کشور، به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی هستند که می‌تواند در حل نمودن این مشکل بزرگ، کمک نماید. در این میان محققان فعال در حوزه نانوفناوری نیز از چنین بودجه‌هایی به دور نبوده و با توجه به کاربردهای قابل توجه این فناوری، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در همین راستا، محققان استرالیایی، برای بررسی کاربرد نانوفناوری در تشخیص و درمان بیماری آلزایمر، دو میلیون دلار حمایت مالی دریافت نموده‌اند.

پروفسور «پرمیندر ساچدو» و تیم تحقیقاتیش در مرکز «Healthy Brain Ageing»، موفق به اخذ یک حمایت یک میلیون دلاری، برای آزمایش تشخیص آلزایمر با استفاده از نانوذرات، شده‌اند. این گروه تحقیقاتی، با هدف تشخیص بهتر آلزایمر، نانوذراتی از اکسید آهن، با خواص مغناطیسی ویژه ساخته‌اند که با یک آنتی بادی، پوشش داده می‌شود تا پلاک‌های مغزی آلزایمر را جستجو و هدف قرار دهد. ساچدو، درباره این نانوذرات می‌گوید: «این ذرات، کاملاً بی‌اثر هستند و می‌توانند برای ارسال مواد دارویی و مواد شیمیایی تشخیص بیماری، به مغز فرستاده شوند. نانوفناوری، یک راه حل عملی برای رهایش هدفمند دارو از طریق سد خونی مغز است». در حال حاضر، این تیم در حال آزمایش فناوری جدید، بر مدل حیوانی هستند و پیش‌بینی می‌شود که به زودی، این کار بر روی انسان نیز قابل انجام باشد.

علاوه بر حمایت یک میلیون دلاری صروت گرفته، دو کمک‌هزینه 500000 دلاری نیز به پروفسور «سیمون بل» از دانشگاه موناش و پروفسور «چنوپاتی جگادیش» از دانشگاه ملی استرالیا، اعطا شده است. پروفسور ساموئل در این باره می‌گوید: «اهدای کمک‌های بشردوستانه، می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با بیماری‌هایی ایفا کند که ما در استرالیا با آن‌ها مواجه هستیم».

لازم به ذکر است که دولت استرالیا، در سال جاری میلادی، بیش از 734 میلیون دلار، برای حمایت پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه بهداشت و پزشکی، سرمایه‌گذاری نموده که 70 میلیون دلار آن، برای بیماری‌های زوال عقل بوده است.

گفتنی است، این کمک‌هزینه‌های نوآورانه، توسط بنیاد تحقیقاتی «Dementia» و گروه بشردوستانه «Yulgilbar» اهدا شده است. پروفسور «گریم سموئل»، رئیس «Dementia»، در خصوص حمایت‌های انجام شده، اظهار داشته است: «در ابتدا، تصمیم داشتیم فقط یک کمک‌هزینه یک میلیون دلاری اعطا کنیم، اما ما دو متقاضی دیگر هم داشتیم که فکر می‌کردیم به یک اندازه شایستگی دارند. بنابراین، تصمیم گرفتیم مقدار کمک‌هزینه را دو میلیون کنیم».

 

مرجع: «9news»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.