آخرین اخبار

استفاده از سطوح خود تمیز شونده نانویی در فرودگاه‌ها

استفاده از سطوح خود تمیز شونده نانویی در فرودگاه‌ها

یکی از نگرانی‌های مسافران در فرودگاه‌ها، تماس با سطوح آلوده است. محل‌هایی که ممکن است در تماس افراد مختلف، با انواع ویروس‌ها و مریضی‌ها همراه باشد. مثلاً گیت‌های فرودگاه، یکی از کثیف‌ترین سطوحی هستند که ممکن است با آن‌ها تماس داشته باشید. یا سبدهای مورد استفاده در قسمت امنیتی فرودگاه‌ها که روزانه هزاران مسافر از آن‌ها استفاده می‌کنند، حامل انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها هستند و شما با قرار دادن وسایلتان در آن، در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرید.

نانوسپتیک «NanoSeptic»، با ارائه محصولات جدید خود، به دنبال رفع این نگرانی‌هاست. این محصول، از نانوکریستال‌های معدنی استفاده نموده که به کمک نور، فعال شده و قابلیت کشتن میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با مواد تماس می‌گیرند را خواهد داشت. این بدان معناست که سطوح ساخته‌شده از این مواد، همیشه تمیز خواهند ماند و نیاز به تمیز نمودن آن‌ها در بازه‌های خاص زمانی، نخواهد بود.

فرودگاه «Akron-Canton» در آمریکا، اولین فرودگاهی است که از این محصولات استفاده خواهد کرد. محصولات، شامل صفحه‌ای برای کف سبدهای قسمت امنیتی و یک نسخه انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به درب‌ها، کیوسک‌ها، نرده پله‌ها و صفحه نمایش‌های لمسی که در اختیار مسافران قرار دارد، متصل شده و برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها بین افراد مختلف، مورد استفاده قرار گیرد.

در داخل هواپیما هم، سطوحی مانند میز تاشوی جلوی مسافران، از جمله محل‌هایی است که در تماس با مسافران مختلف بوده و می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس و میکروب باشد. حتی در هتل‌ها، با وجود نظافت توسط خدمه، محل‌های کاملاً تمیزی برای قرار دادن وسایل شخصی، مانند مسواک، عینک و داروها وجود ندارد. به همین دلیل، نانوسپتیک، یک خط تولید خاص، برای تولید صفحات مسافرتی خودتمیز شونده «Travel Mat» راه انداخته، تا به مسافران این امکان را بدهد که سطوح خود تمیزشونده قابل‌حملی با خود داشته باشند که همیشه تمیز بوده و در هر مکانی، قابل استفاده است. این صفحات، در سایزهای مختلفی تولید شده و قابلیت استفاده برای سطوح مختلف را خواهند داشت.

«مارک سیسون»، یکی از بنیان‌گذاران نانوسپتیک، در خصوص صفحات تولیدی این شرکت، اظهار داشته است: «محصولات جدید نانوسپتیک، نه تنها باعث می‌شود که مسافران ایمنتر باشند، بلکه می‌تواند برای هتل‌ها، خطوط هوایی و شرکت‌های مسافربری، تولید درآمد نماید. ما می‌توانیم لوگوی هتل، خطوط هوایی یا خطوط کروز را روی محصولاتمان اضافه کنیم و به این ترتیب، شرکت‌های مسافرتی، می‌توانند نام تجاری خود را هر کجا که مسافر میرود، گسترش دهند.»

 

مرجع: «The Points Guy»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.