آخرین اخبار

راه‌اندازی خط تولید افزودنی‌های ضدزنگ نانویی در ایران

راه‌اندازی خط تولید افزودنی‌های ضدزنگ نانویی در ایران

به تازگی، یک شرکت ایرانی، موفق به راه‌اندازی خط تولید افزودنی ضد زنگ نانویی شده است. این ضد زنگ، با افزوده شدن به رنگ، مقاومت در برابر خوردگی را افزایش داده و در نتیجه، باعث افزایش قابل توجه در عمر قطعات فلزی می‌شود. گفته می‌شود که تمامی تجهیزات نصب‌شده در خط تولید این شرکت، داخلی بوده و با کمک یک فناوری پیشرفته داخلی، می‌توان ماده اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور را تأمین نمود.

«محمدرضا محمودیان»، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین که این افزودنی پرکاربرد را تولید نموده است، از چشم‌انداز شرکت، برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه یک کیلو ضد زنگ، گفته است که این مقدار ضدزنگ، برای تولید یک تن رنگ کافی است. شایان ذکر است که مقدار مصرف کم این ضدزنگ برای تولید رنگ، منجر به افزایش قابل توجه صرفه اقتصادی آن شده است.

گفتنی است که پیش از این، در اردیبهشت سال 96، شرکت موفق به عقد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت رنگ کیمیای قم، برای تولید نانو افزودنی کنترل خوردگی، برای محصولات رنگ تولیدی آن شده بود. استفاده از این محصول، باعث بهبود مقاومت در برابر خوردگی، تا پنجاه درصد می‌شود.

علاوه بر این، شرکت ضد زنگ‌هایی را برای استفاده در رنگ پابندهای راه‌آهن، برای افزایش مقاومت خوردگی و در نتیجه افزایش دوام آن‌ها، به شرکت راه‌آهن کرمان-زاهدان فروخته است. قسمت عمده این ماده افزودنی که می‌تواند به رنگ یا رزین یا هر نوع پوشش آلی دیگر اضافه شود، از مواد زیست سازگار ساخته شده که ضرری برای محیط‌زیست نخواهد داشت. علاوه بر موارد ذکر شده، این شرکت، قطعات پوشش داده شده‌ای را نیز به راه‌آهن طبس ارائه نموده است.

لازم به ذکر است که شرکت نوآوران نانو صنعت معین، در سال 1395 تأسیس شده و موفق شده که تحقیقات آزمایشگاهی خود را در زمینه ضد زنگ‌های نانویی، به محصول نهایی تبدیل نموده و از آن، ارزش افزوده بدست آورد.

 

مرجع: «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.