آخرین اخبار

استفاده از آب و آلومینیوم برای نسل جدید باتری‌های خودروهای الکتریکی

استفاده از آب و آلومینیوم برای نسل جدید باتری‌های خودروهای الکتریکی

بزرگ‌ترین محدودیت استفاده از خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای احتراقی، مسئله شارژ کردن آن‌هاست. در حال حاضر، اکثر خودروهای الکتریکی در سراسر جهان، از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند؛ اما با توجه به هزینه لیتیوم و کمیاب بودن آن، استفاده از آن‌ها برای طولانی‌مدت، ممکن نخواهد بود. در همین راستا، شرکت‌های خودروسازی، در انتظار ایجاد تحولی جدید در صنعت باتری هستند، تا گونه‌ای جدید و پایدار از باتری‌های مدرن و سازگار با خودروهای الکتریکی را وارد بازار نمایند.

به دنبال احساس نیاز موجود برای طراحی و تولید نسل جدید باتری‌های قابل استفاده برای خودروهای الکتریکی، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های متعددی دست به کار شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، یک استارت‌آپ هندی فعال در حوزه نانوفناوری، به نام «Log 9» است که تمرکز اصلی آن، نوآوری و توسعه کاربردهای گرافن می‌باشد. این استارت‌آپ، با استفاده از فناوری انحصاری خود، باتری‌های جدیدی تولید نموده که به نظر، برای حل مشکلات متعددی که باتری‌های لیتیوم-یونی توانایی مقابله با آن‌ها را ندارند، مناسب است. این باتری که برای تولید انرژی، فقط از آب و آلومینیوم استفاده می‌کند، در هر بار شارژ، می‌تواند حدود 1000 کیلومتر مسافت را طی نماید.

اگرچه به نظر می‌رسد که فناوری معرفی شده، هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، با این حال، محاسن این دسته از باتری‌ها و اطمینانی که برای عرضه آن‌ها به بازار وجود دارد، برای تحریک بازار و نوآوران فعال در این حوزه، کافی است. بر اساس برآوردهای صورت گرفته، این نسل جدید از باتری‌ها، کوچک‌تر از باتری‌های معمول بوده و قابل نصب در کف خودروی الکتریکی خواهند بود. همچنین، مشکل زمان بسیار زیاد مورد نیاز برای شارژ خودروی الکتریکی را نیز به صورت کامل مرتفع می‌نمایند، چراکه به جای نیاز به 3 تا 4 ساعت برای شارژ شدن باتری، تنها کافی است آب و آلومینیوم به آن شارژ گردد. در واقع، تنها عیب این باتری‌ها، نیاز به آلومینیوم است که البته بر اساس ادعاهای موجود، هزینه تمام شده برای مصرف آلومینیوم، نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی نیز کم‌تر خواهد بود.

با وجود عدم تکمیل طراحی و تولید نهایی باتری، این استارت‌آپ نوآور، در حال مذاکره با برخی خودروسازان هندی است تا از این فناوری، در خودروهای الکتریکی آتی خود، استفاده نمایند.

 

مرجع: «Financial Express»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.