آخرین اخبار

بکارگیری فناوری‌های چاپ سه‌بعدی و نانو برای ساخت دستگاه‌های پیشرفته پزشکی

بکارگیری فناوری‌های چاپ سه‌بعدی و نانو برای ساخت دستگاه‌های پیشرفته پزشکی

پرینترپرز «PrinterPrezz»، شرکت نوآوری است که به منظور طراحی و تولید نسل جدید دستگاه‌های پزشکی، از ترکیب فناوری چاپ سه‌بعدی فلزات، فناوری نانو و همچنین تخصص جراحی، استفاده می‌نماید. این شرکت، اولین مرکز نوآوری خود را در دره سیلیکون تأسیس نموده، تا با استفاده از فناوری انحصاری خود و همچنین کمک تیم تخصصی شرکت که متشکل از پزشکان، مهندسان و دانشمندان مواد هستند، تجهیزات پیشرفته پزشکی را به بازار عرضه نماید.

«شری شتی»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل پرینترپرز، در خصوص فناوری منحصربه‌فرد این شرکت، اظهار می‌دارد: «فناوری چاپ سه‌بعدی، می‌تواند انقلابی در دستگاه‌های پزشکی پیشرفته جهان، ایجاد نماید. اما چالش حال حاظر در این فناوری، زمان‌بر بودن فرایند تبدیل مفهوم به محصول است. این در حالی است که با ترکیب فناوری چاپ سه‌بعدی فلزات با فناوری نانو، ما می‌توانیم در زمان کوتاه‌تری دستگاه‌های پزشکی جدید و بادوامی بسازیم که حتی احتمال ابتلا به عفونت را نیز کاهش می‌دهند. فناوری انحصاری جدید ما که MediPatch PhysProcess ™ نام دارد، می‌تواند برای جراحانی که به دنبال فناوری‌های جدید هستند، تولیدکنندگانی که نیاز به تولید در مقیاس دارند و بیمارانی که به دنبال درمان سریع‌تر هستند، مفید باشد و مشکلات کیفیت، هزینه و زمان را حل نماید».

مرکز نوآوری جدید پرینترپرز، یک مرکز متمرکز را فراهم نموده که به طراحی، توسعه و تولید نسل جدید دستگاه‌های پزشکی، کمک می‌نماید. «خدمات طراحی دیجیتال دستگاه‌های پزشکی به کمک تیمی با تخصص‌های مختلف»، «محیط باز نوآوری با مجموعه وسیعی از نرم‌افزارها، اسکنرها و سخت‌افزارها برای بهینه‌سازی طراحی چاپ سه‌بعدی» و «نمونه‌سازی برای انواع کاربردها، مانند ساخت ایمپلنت، دستگاه‌های پزشکی، ابزار جراحی و پروتز»، از جمله ویژگی‌هایی است که این مرکز را نمونه‌ای متفاوت نسبت به رقبا می‌سازد.

به گفته دکتر «آلن دانگ»، یکی از مؤسسان پرینترپرز، «فناوری جدید شرکت، می‌تواند برای کسانی که به دنبال ساخت یک نمونه اولیه از یک طرح اولیه هستند، یا کسانی که در حال تولید بودهخ و نیاز به ظرفیت تولید اضافی دارند، مفید واقع شود. با همکاری نوآورانه متخصصین پزشکی و مهندسان، پرینترپرز زمان تبدیل مفهوم به محصول را کاهش می‌دهد.»

 

مرجع: «Business Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.