آخرین اخبار

جایگزینی باتری‌های لیتیوم-یونی با باتری‌های گرافن-لیتیومی

جایگزینی باتری‌های لیتیوم-یونی با باتری‌های گرافن-لیتیومی

استفاده از یک فناوری جدید مبتنی بر گرافن، می‌تواند زمان شارژ باتری‌ها را کاهش داده و طول عمر و ظرفیت آن‌ها را به صورت قابل توجهی،  افزایش دهد. شركت «Graphene Corporation»، مدعی دستیابی به تکنولوژی ساخت باتری‌های گرافن- لیتیومی جدیدی شده است که دارای كارایی بالا و در عین حال، ارزش تجاری قابل توجهی است. این شرکت که مشغول فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی در بریتانیا و هند است، یک فرآیند پایدار، منحصربه‌فرد و به صرفه را برای تولید انواع گریدهای گرافن، اکسید گرافن و کامپوزیت‌های گرافنی، ایجاد نموده است.

طبق گفته «جاس كاندولا»، مدیرعامل«Graphene Corporation»، این شرکت، برای یک برند بزرگ تلفن همراه، نوعی باتری طراحی نموده که ظرفیت آن، 45٪ بیشتر از باتری‌های لیتیوم-یونی موجود در بازار و وزن آن، 30٪ کمتر از آن‌هاست. این باتری‌های جدید، تنها در 20 دقیقه، 80% شارژ می‌شوند و در سرما، عملکرد بهتری نسبت به باتری‌های معمول خواهند داشت. نکته شایان ذکر دیگر در خصوص این باتری‌ها، تشابه قیمتی باتری‌های گرافن- لیتیومی تولیدی، با نمونه‌های لیتیوم- یونی موجود در بازار است.

با وجود ارائه این نسل جدید از باتری‌ها، به نظر می‌آید که «گرافن»، دست از تحقیق و توسعه بر نداشته و به دنبال ارائه نسل جدیدی از باتری‌های حالت جامد است که عاری از لیتیوم باشد. کاندولا، در این خصوص اعلام داشته: «این نقطه عطفی برای کار ما بوده و نشان‌دهنده تلاش و مهارت دانشمندان و مهندسان ماست که به طور خستگی‌ناپذیری کار کرده، تا این فناوری نوآورانه را به ثمر بنشانند. ما تا به حال، باتری‌های گرافن- لیتیومی و گرافن- سربی را به مشتریان خود ارائه داده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای توسعه‌های دیگری هستیم. همچنین در حال برنامه‌ریزی با مشتریانمان هستیم تا به آنها کمک نماییم که نسخه‌های پیشرفته محصولات موجود خود را با استفاده از باتری‌های ما، راه‌اندازی نمایند. یکی از محصولاتی که به زودی یکی از مشتریان ما با این فناوری به بازار عرضه می‌کند، یک تلفن همراه جدید است که دارای زمان شارژ 30 دقیقه‌ای است.»

گفتنی است، شرکت گرافن، برنامه‌ربزی تولید 7.5 تن گرافن در ماه را در دستور کار خود قرار داده است که قیمت عرضه آن، بسیار پایین‌تر از هزینه این ماده در بازار خواهد بود.

 

مرجع: «Energy Live News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.