آخرین اخبار

هزینه بیشتر برای تعداد کمتری از استارت‌آپ‌ها یا سرمایه‌گذاری کمتر در تعداد بیشتر استارت‌آپ

هزینه بیشتر برای تعداد کمتری از استارت‌آپ‌ها یا سرمایه‌گذاری کمتر در تعداد بیشتر استارت‌آپ

اهمیت اکوسیستم‌های استارت‌آپی، چیزی است که کشورهای مختلف جهان را درگیر خود نموده است. رشد اقتصادی مورد انتظار برای کشورهای مختلف، نیازمند فناوری‌ها و دستاوردهای نوآورانه‌ای است که اغلب، از همین شرکت‌های استارت‌آپی خارج می‌گردد. اما شرایط به این صورت نیست که هر شرکت نوپای جدیدی به راحتی بتواند به موفقیت دست یافته و ایده خود را شکل داده، تیم‌سازی لازم را انجام داده، جذب سرمایه نموده و در نهایت موفق به تجاری‌سازی محصول یا خدمات خود شود. بر اساس گزارش‌های موجود، نزدیک به 90 درصد از استارت‌آپ‌ها، با شکست مواجه می‌شوند و این رقمی است که به راحتی، افراد جدیدی که می‌خواهند اقدام به کارآفرینی نمایند را با تردید، روبرو می‌سازد.

نرخ شکست بالا در استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران را با تردید بیشتری برای ورود به این قبیل حوزه‌ها روبرو می‌سازد. اما شرایط به این صورت نیست که کلاً از مشارکت در این قبیل پروژه‌ها انصراف دهند، چراکه عمدتاً آن‌هایی که موفق می‌شوند، نرخ بازگشت سرمایه خارق‌العاده‌ای را به دنبال دارند. گزارش‌های جدید ارائه شده در خصوص هند، حاکی از این است که در طی دو سال گذاشته، تعداد سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌پذیر در این کشور، با کاهش روبرو شده است؛ اما در مقابل، کیفیت و در نتیجه مبلغ سرمایه‌گذاری، افزایش یافته است. این بدین معنی است که «VC»ها، تمایل به ورود به تعداد استارت‌آپ‌های کمتری داشته اما حاضرند هزینه‌های بالاتری را برای تعداد کمتری که کیفیت قابل توجه دارند، سرمایه‌گذاری نمایند.

«آرپان شیت»، از کارشناسان شرکت «Bain & Company» که در ارائه گزارش مذکور دارای نقش بوده، در خصوص بحث سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های هندی، اظهار می‌دارد که: «صنعت سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر در هند، در حال بالغ شدن است و سرمایه‌گذاران، در حال سرمایه‌گذاری بر معاملات کمتر اما با کیفیت‌تر هستند». این خبر خوبی برای سومین اکوسیستم استارت‌آپی بزرگ در جهان است که در دهه گذشته، شاهد تخصیص سرمایه‌های بیش از حدی بود که اکثراً به شکست شرکت و اخراج صدها نفر از کارکنان منجر می‌شد. فقط در فاصله بین ژوئن 2014 تا ژوئن 2016 میلادی، تقریباً 1000 شرکت استارت‌آپی، به دلیل کمبود بودجه، تعطیل شدند.

با این حال، حتی با وجود کاهش تعداد سرمایه‌گذاری‌ها در هند، کمبود سرمایه در این سیستم وجود ندارد. بر اساس گزارش مذکور، ارزش سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌پذیر در 10 سال گذشته در هند، 5 برابر شده و در سال 2017 میلادی، به 3.4 میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، اکوسیستم استارت‌آپی هند، همچنان علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذار‌های جدید است. در همین راستا، تعداد «VC»های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کشور، از 157 مورد در سال 2013، به 270 مورد در سال 2018، افزایش یافته است.

 

مرجع: «qz»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.