آخرین اخبار

اوج کاربرد نانوفناوری در بازار ایمپلنت‌های دندانی تا سال ۲۰۲۴

اوج کاربرد نانوفناوری در بازار ایمپلنت‌های دندانی تا سال ۲۰۲۴

اگرچه زمانی به نسبت طولانی، از بکارگیری ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های معیوبی که حضورشان منجر به عفونت در بافت لثه می‌شود، می‌گذرد، با این وجود، همواره چالش اصلی دندان‌پزشکان در این حوزه، پیوند استخوان بوده است. اما نکته اساسی اینجاست که با معرفی فناوری نانو، دندان‌پزشکی هم مانند شاخه‌های دیگر پزشکی، دستخوش تحولات بزرگی شده است.

فناوری نانو، منجر به تولید نانو موادی شده که برای تولید نسل جدیدی از ایمپلنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نانو مواد، بر روند پیوند استخوان تأثیر گذاشته و به طرز چشمگیری، احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهند. همان‌طور که در گزارشی از «آکادمی آمریکایی ایمپلنت دندان‌پزشکی» آمده است، بازار ایالات‌متحده، شاهد 500،000 مورد ایمپلنت دندانی جدید در سال است. چنین روندی، در سراسر جهان نیز مشاهده شده است و در نتیجه، انتظار می‌رود که طی دوره پیش‌بینی شده از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ میلادی، بازار جهانی فناوری نانو در ایمپلنت‌های دندانی، رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی خبرگان، استفاده از نانو مواد، موجب ایجاد مزایایی از قبیل تسریع بهبود استخوان، بهبود پیوند استخوان و کاهش عفونت‌ها شده و در نتیجه، باعث افزایش تقاضا در بازار جهانی برای کاربرد فناوری نانو در ایمپلنت‌های دندانی خواهد شد. آنچه شایان ذکر است علاقه نشان دادن دندان‌پزشکان، نسبت به این فناوری جدید، در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود است. این مسئله، در کنار افزایش آگاهی عمومی، نسبت به اهمیت مراقبت‌های دندان، فرصت‌های قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، فراهم می‌نماید.

گفتنی است، به طور کلی، آمریکای شمالی و اروپا، بیش‌ترین تقاضا در بازار جهانی فناوری نانو را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، با توجه به افزایش قدرت خرید و پذیرش فناوری‌های پیشرفته دندان‌پزشکی از سوی مصرف‌کنندگان، انتظار می رود که در طول دوره پیش‌بینی، این بازار، با رشد قابل‌توجهی در منطقه آسیا- اقیانوسیه و آمریکای جنوبی نیز، همراه باشد.

 

مرجع: «The Global Health News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.