آخرین اخبار

نانو ابزار جدیدی برای بررسی وضعیت پیشرفت سرطان

نانو ابزار جدیدی برای بررسی وضعیت پیشرفت سرطان

بررسی نمونه‌های خون، امکان تشخیص و کنترل بیماری‌های کشنده‌ای همچون سرطان را فراهم می‌نماید. اما به دلیل کوچک بودن و کم تعداد بودن نشانگرهای مورد استفاده برای این کار، اغلب تشخیص بیماری توسط نشانگرهای رها شده در جریان خون، دشوار است. بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط محققین دانشگاه منچستر، نانو ابزار جدیدی طراحی شده است که می‌تواند به عنوان روشی جدید برای بررسی نمونه‌های خون و دسترسی به اطلاعات در خصوص سرطان، مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در بیماران مبتلا به سرطان، مولکول‌های کوچک موجود در جریان خون، به ویژه پروتئین‌ها، به نانو ذرات می‌چسبند. این مولکول‌های چسبیده شده به نانوذرات را می‌توان به عنوان منبعی غنی از اطلاعات در خصوص بدن بیمار، مورد استفاده قرار داد. پس از جمع‌آوری نانوذرات از خون، مولکول‌های چسبیده شده را می‌توان آنالیز نمود که بعضی از آن‌ها، از سرطان در حال پیشروی آزاد شده‌اند و بیانگر وضعیت بیمار هستند.

پروفسور «کوستارلوس» که مسئولیت این تحقیقات را بر عهده دارد، در این خصوص اظهار داشته است که: «ما می‌خواهیم، سیگنال‌های سرطانی را در خون تقویت کنیم، چرا که در غیر این صورت، در میان نویزهای مولکولی دیگر گم خواهند شد. تیم ما امیدوار است که پنل‌هایی از بایومولکول‌ها را کشف نموده که می‌توانند به موقع، علائم هشدار دهنده سرطان را به همراه داشته باشند و این پایه‌ای برای توسعه آزمایش‌های جدید تشخیص سرطان خواهد بود.»

 

مرجع: «firstpost»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.