آخرین اخبار

توسعه یک فناوری کم هزینه برای ساخت لنزهای چشمی هوشمند

توسعه یک فناوری کم هزینه برای ساخت لنزهای چشمی هوشمند

شرکت استارت‌آپی «VSPARTICLE»، موفق به ارائه یک فناوری ارزان‌قیمت، برای چاپ حس‌گرها شده که امکان ساخت لنزهای چشمی هوشمند را فراهم می‌کند. این شرکت هلندی فعال در حوزه نانوفناوری، یک فناوری تولید افزودنی ایجاد نموده که می‌تواند برای کاربردهای فراوانی، مانند تولید حس‌گرهای پزشکی (برای تشخیص گلوکز، نشانگرهای زیستی و غیره) و همچنین حس‌گرهای دقیق گازی، مورد استفاده قرار گیرد.

این استارت‌آپ، قابلیت تولید موادی با حساسیت بالا، از فلزات خالص و اکسیدها داشته که می‌توانند بر روی زیر لایه‌های انعطاف‌پذیر، مانند پلیمرها، چاپ شوند. تمرکز این فناوری، بر حس‌گرها، نیمه‌هادی‌ها، میکرو باتری‌ها، میکرو «LED»ها و بیوالکتریک است. «وینستنت لابان»، مدیر مالی استارت‌آپ هلندی، در خصوص محصول نوین این شرکت، اظهار می‌دارد: «توانایی چاپ روی سطوح خمیده و انعطاف‌پذیر، بعد از سازگاری زیستی، یکی از بزرگترین چالش‌ها در ساخت حس‌گرهای پزشکی است. با استفاده از فناوری ارائه شده، ما قادر به حل هر دو مشکل هستیم.»

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، فناوری توسعه یافته توسط «VSPARTICLE»، به غیر از کاربردهای پزشکی، کاربردهای گسترده دیگری هم دارد؛ با این وجود، این استارت‌آپ تمرکز فعلی خود را بر روی لنزهای چشمی گذاشته و تست‌های اولیه آن را نیز انجام داده است.

 

مرجع: «sensorsmag»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.