آخرین اخبار

دریافت گرنت ۳۳۰ هزار دلاری دو محقق نانویی فعال در حوزه کوانتوم

دریافت گرنت ۳۳۰ هزار دلاری دو محقق نانویی فعال در حوزه کوانتوم

دو محقق دانشگاه ایالتی نیویورک «SUNY» که در حوزه نانوفناوری فعالیت می‌نمایند، موفق به دریافت گرنت ۳۳۰ هزار دلاری، جهت فعالیت در زمینه علوم و مهندسی نانو شده‌اند. این دانشگاه که بزرگ‌ترین سیستم دانشگاهی در آمریکا است، متشکل از ۶۴ مؤسسه دانشگاهی، یک میلیون دانشجوی پاره‌وقت و چند صد هزار دانشجوی تمام‌وقت است و سالانه با هدف گسترش مرزهای دانش، خدمت به منافع عمومی و تشویق جنب‌وجوش‌های فکری، گرنت‌هایی را به دستاوردهای بزرگ اعطا می‌کند.

پروفسور«سرج اکتیابرسکی»، یکی از افرادی است که مشمول این گرنت جدید شده و جهت تحقیقات در خصوص ساخت نسل جدید آشکارسازهای سوسوزن «scintillation detector» بر پایه نقاط کوانتومی، ۲۰۰ هزار دلار، از دپارتمان انرژی آمریکا دریافت نموده است. این آشکارسازها، با تشخیص ذرات ریز، نورهای قابل اندازه‌گیری و با حساسیت، بهره‌وری و سرعت بالایی، ساطع می‌کنند که به شناسایی اثرات متقابل ذرات کوانتومی، جهت درک بهتر خواص و فعالیت‌های آن‌ها، کمک می‌نماید. این دستاورد، پتانسیل بالایی در کاربردهای پزشکی و ایمنی اتمی دارد.

«اسپیروس گالیس»، استادیار مهندسی نانو این دانشگاه نیز، برای تحقیقاتی که به توسعه مواد کلیدی، مشخصه‌های فیزیکی و درک اساسی از نانو ساختارهای جدید فتونیکی کاربید سیلیسیوم، کمک می‌نماید، موفق به اخذ ۱۳۰ هزار دلار از صندوق ملی علوم آمریکا «NSF» شده است. ذخیره‌سازی کوانتومی تک فوتون، بهبود ارتباطات کوانتومی از راه دور، ارتقاء دستگاه‌هایی که بر اساس نور کار می‌کنند (مانند دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی)، از جمله کاربردهای این دستاورد می‌باشند.

«گریس وانگ»، رئیس دانشگاه سانی، در خصوص گرنت‌های دریافتی اظهار داشت: «این گرنت‌ها، در راستای بهبود درک رفتار ذرات بنیادی، به واسطه افزایش قابلیت‌های شناسایی در کنار آگاهی بیشتر از نانو ساختارهای فوتونیکی بوده است که می‌تواند منجر به بهبود و ارتقاء بسیاری از کاربردهای کوانتومی شود.»

 

مرجع: «semiconductor-today»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.