آخرین اخبار

همکاری دانشگاه یوتا با یک شرکت فعال در حوزه کاربرد نانوفناوری در کشاورزی

همکاری دانشگاه یوتا با یک شرکت فعال در حوزه کاربرد نانوفناوری در کشاورزی

در گزارش سالیانه دانشگاه یوتا «Utah»، خبری مبنی بر همکاری مشترک مرکز فناوری و سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی دانشگاه و همچنین مؤسسه فناوری نانو این دانشگاه، با شرکت «Aqua-Yield» اعلام شده است. این همکاری مشترک که در راستای توسعه و بهبود کشاورزی در آمریکا و سراسر دنیا خواهد بود، توسط «لاندن بوندرسان» از مدیران آکوآ و دکتر «حمید قندهاری»، مدیر بخش نانو دانشگاه یوتا، هدایت خواهد شد.

شرکت آکوآ، پیشرو در استفاده از نانو فناوری برای تحویل املاح و کودها بوده که تحویل مستقیم مواد و املاح به سلول‌های گیاهان را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه، منجر به افزایش چشمگیر کارایی و سودآوری برای کشاورز و تولیدکننده می‌شود. از جمله نتایج فناوری‌های اختصاصی این شرکت، تولید محصول بیشتر، کاهش هزینه‌ها، کوتاه شدن چرخه تولید محصولات کشاورزی، آثار زیست‌محیطی کمتر و افزایش راندمان، است. پروژه در دست اجرای دانشگاه یوتا و شرکت آکوا نیز، در راستای همین فعالیت‌ها است و توسعه نانوذرات، با تمرکز بر کاربردهای آن‌ها در حوزه کشاورزی را به منظور استفاده در فناوری نانوگرونومی «nanogronomy»، مد نظر دارد.

لازم به ذکر است که مرکز تجاری‌سازی دانشگاه یوتا، به منظور کمک به مخترعینی که قصد ورود نوآوری‌های خود به بازار را دارند، ایجاد شده است. این مرکز، مسئولیت تمامی جنبه‌های مدیریت اختراعات دانشگاه، از جمله پیگیری امور مربوط به ثبت پتنت، خدمات صدور مجوز بهره‌برداری، ایجاد استارت‌آپ و حمایت از آن و مدیریت و سرمایه‌گذاری‌های اولیه را می‌پذیرد. مأموریت‌های این مرکز، کسب درآمد برای دانشگاه و ایالت یوتا و بالا بردن وجهه نوآور دانشگاه است. گفتنی است که بر اساس گزارش رویترز، از نقطه نظر نوآوری، دانشگاه یوتا در رتبه سی‌ام دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است.

 

مرجع: «einnews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.