آخرین اخبار

ربات‌های همه کاره؛ محصول استارت‌آپ مدیران ارشد اتودسک و فلکس

ربات‌های همه کاره؛ محصول استارت‌آپ مدیران ارشد اتودسک و فلکس

گروهی از کارمندان سابق شرکت‌های اتودسک «Autodesk» و فلکس «Flex»، با هدف تلفیق ربات‌ها با نرم‌افزارهای پیشرفته جهت حذف نیروی انسانی در فرآیند ساخت تجهیزات الکترونیکی، اقدام به راه‌اندازی یک استارت‌آپ تولیدی نموده‌اند. در همین راستا، تیم مذکور موفق به جذب سرمایه ۱۷۹ میلیون دلاری، برای توسعه ایده خود شده‌اند. این استارت‌آپ که برایت ماشینز «Bright Machines» نام دارد، تصمیم به فعالیت در دو حوزه کلی دارد. یکی از حوزه‌ها، جایگزین نمودن ربات‌ها بجای افرادی که قطعات الکترونیکی را مونتاژ و یا بازرسی می‌کنند و دیگری، ارائه نرم‌افزارهای جدید برای افزایش کارایی فرآیند تولید محصولات است.

هیئت‌مدیره برایت ماشینز، از افراد بنامی از هر دو شرکت فوق تشکیل شده است؛ از جمله مشاور سابق مدیرعامل اتودسک و مدیرعامل سابق و مدیر اجرایی شرکت فلکس. همچنین «لیور سوزان»، مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری «Eclipse» نیز، از اعضای هیئت‌مدیره این استارت‌آپ است.

لازم به ذکر است که ماه‌ها به طول می‌انجامد که رباتی ساخته شده و برای وظیفه مشخصی آموزش داده شود و با این وجود ربات ساخته شده، تنها برای ایفای همان وظیفه تعریف شده، مناسب خواهد بود. با این وجود، برایت ماشینز بر آن است که ربات‌هایی بسازد که منعطف و سازگار با وظایف مختلف، از ساخت گوشی‌های هوشمند، تا ساخت تجهیزات شبکه باشد. همچنین، این استارت‌آپ قصد دارد که خلأ نرم‌افزاری بین طراحی تا تولید را پر نماید. زمانی که مهندسین قطعه‌ای را طراحی می‌کنند، فایل طراحی حاوی اطلاعاتی در خصوص شکل و اندازه‌های قطعه است، ولی این اطلاعات را برای برنامه‌ریزی رباتی که با سیستم نرم‌افزاری مجزا کار می‌کند، نمی‌توان استفاده نمود. هدفی که برایت ماشینز برای خودش مشخص نموده، تولید ماشینی است که طراحان، طرح و ماده خام را به ماشین تحویل داده و محصول نهایی را از آن تحویل گیرند.

 

مرجع: «Reuters»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.