آخرین اخبار

خرید یک استارت‌آپ تولید کننده اسکوتر از سوی فورد

خرید یک استارت‌آپ تولید کننده اسکوتر از سوی فورد

شرکت فورد، استارت‌آپ اسپین «Spin» را که در زمینه تولید اسکوترهای بدون تکیه‌گاه فعالیت می‌نماید، با قیمت ۴۱ میلیون دلار خریداری نمود. خرید این استارت‌آپ که در سان‌فرانسیسکو مستقر است، نقطه عطفی برای کسب‌وکار سنتی فورد، یعنی تولید اتومبیل، به شمار می‌رود. به گفته سخنگوی فورد، ارزان بودن، استفاده آسان و استفاده از انرژی الکتریکی در این اسکوترها، به رفع چالش‌های شهری، مثل ماندن در ترافیک، پیدا کردن جای پارک و آلودگی هوا کمک می‌نماید.

بر اساس اعلام نظرهای صورت گرفته، اسپین تحت حمایت فورد و با کمک بخش حمل‌ونقل هوشمند این شرکت، به‌صورت مستقل به فعالیتش ادامه خواهد داد. گفتنی است که اسپین، اخیراً در ۱۳ شهر آمریکا و محوطه ۵ دانشگاه، موفق به کسب اجازه برای فعالیت داشته است و به واسطه خرید این استارت‌آپ توسط فورد، برای توسعه فعالیت‌های این شرکت، در تمامی شهرهای بزرگ و متوسط و محوطه‌های دانشگاهی آمریکا، برنامه‌ریزی شده است.

با وجود این‌که مقر اصلی اسپین در سان‌فرانسیسکو است ولی در حال حاضر فعالیت این شرکت در این شهر، به حالت تعلیق در آمده است. در حدفاصل ۱۱ آوریل تا ۲۳ می، فرمانداری سان‌فرانسیسکو، ۱۹۰۰ شکایت در ارتباط با اسکوترهای رها شده در شهر و یا تردد غیر ایمن و خطرناک آن‌ها، دریافت نموده است. با این وجود، اسکوترهای برقی منافع زیادی برای شهرها دارند. زمانی که شهرها توانایی مدیریت این وسایط را به دست بیاورند، بجای ایجاد سردرگمی و آشوب در شهرها، به کاهش ترافیک و چالش‌های شهری کمک خواهند کرد.

 

مرجع: «autoblog»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.