آخرین اخبار

اثرگذاری نانوفناوری در رشد بازار پوشش‌های هوشمند

اثرگذاری نانوفناوری در رشد بازار پوشش‌های هوشمند

بر اساس آمار ارائه شده از سوی «Transparency Market Research»، انتظار می‌رود که بازار پوشش‌های هوشمند «Smart Coating»، در دوره زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ میلادی، با رشدی ۲۹.۸ درصدی مواجه شود. با توجه به ارزش ۱.۱ میلیارد دلاری این بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی، برآورد می‌شود که ارزش این بازار در سال ۲۰۲۵، به بیش از ۹.۸۲ میلیارد دلار افزایش یابد. محبوبیت رو به رشد مواد نانویی و به صورت کلی نانوفناوری، یکی از عوامل عمده در رشد قابل‌توجه بازار پوشش‌های هوشمند محسوب می‌شود. گفتنی است، پوشش‌های ضدخوردگی، با داشتن سهمی عمده از بازار فوق، هدایت روند تغییرات بازار را بر عهده دارند.

بنا بر گزارش «PR Newswire»، بازار جهانی پوشش‌های هوشمند، با حضور تعداد زیادی از بازیگران فعال مواجه است که تشدید فضای رقابتی در آینده را به همراه خواهد داشت. از مهم‌ترین استراتژی‌های اتخاذ شده از سوی شرکت‌های پیشرو، نظیر «3M Company»، «DuPont»، «PPG Industries» و «The Dow Chemical Co»، می‌توان به ادغام و خرید واحدهای تولیدی کوچک‌تر، با هدف افزایش مقیاس و نیز توسعه سیستم‌های ضدخوردگی سازگار با محیط‌زیست اشاره نمود.

گفتنی است، استفاده از پوشش‌های هوشمند در صنایع خودرو، ساختمان، ساخت و تولید، صنایع نظامی، الکترونیک، پزشکی، و ... موجب اشتغال‌زایی قابل‌توجهی در سال‌های اخیر شده است. در میان این موارد، استفاده از پوشش‌های هوشمند در بخش تجهیزات و ادوات نظامی به نسبت چشمگیر است. پوشش‌های هوشمند، به حفاظت و افزایش طول عمر تجهیزات نظامی کمک نموده و کاربرد آن‌ها در بخش نظامی را بهبود می‌دهد. علاوه بر این، تقاضا برای پوشش‌های هوشمند در صنعت خودرو نیز، به‌شدت در حال افزایش است.

 

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.