آخرین اخبار

حرکت روسیه به سمت استقلال در تولید نانو پودرهای کارآ برای چاپ سه‌بعدی فلزات

حرکت روسیه به سمت استقلال در تولید نانو پودرهای کارآ برای چاپ سه‌بعدی فلزات

گروهی از محققین دپارتمان فناوری‌های صنعتی دانشگاه پلی تکنیک تامسک «TPU»، در حال توسعه روشی نوین و کارآ، برای تولید نانو پودرهای مورد استفاده در چاپ سه‌بعدی فلزات هستند. این پروژه، با توجه به نیاز مبرم روسیه به مواد اولیه مورد استفاده در فرایند چاپ سه بعدی، اخیراً از سوی بنیاد علمی روسیه مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش «phys»، توسعه فناوری‌های افزودنی و کاربردهای صنعتی آن‌ها، با محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است که یکی از مهم‌ترین این محدودیت‌ها، هزینه بالای مواد است. این هزینه، در تولید جزئی مواد و همچنین قطعات کوچک، آن‌چنان قابل توجه نیست؛ اما هنگامی که صحبت از تولید محصول در مقیاس‌های بزرگ می‌شود، هزینه‌های مواد می‌تواند به افزایش قیمت تمام‌شده منجر شود. همین عامل، موجب شده است تا تولید نانومواد در مقیاس‌های تجاری، تنها در کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی انجام گیرد. «ماکسیم کوزنتزوف»، رهبر تیم تحقیق، با تأکید بر نیاز مبرم روسیه به تولید نانو پودرها، اظهار داشت: «در روسیه نیاز به پودرهای آلیاژی وجود دارد که به دلیل عدم توانمندی در تولید تجاری نانو پودرها، شرکت‌ها مجبور به واردات و خرید پودرهای عرضه‌شده توسط تولیدکنندگان خارجی هستند.»

گفتنی است، صنایع تولید افزودنی در روسیه، به سالانه 20 تن مواد خام نیاز دارند و به همین دلیل، شرکت‌های روسی علاقه‌مند به کاهش هزینه تولید پودرهای نانویی مورد استفاده در این فرآیند هستند که می‌تواند کارایی چاپ سه‌بعدی محصولات صنعتی را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

 

مرجع: «phys»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.