آخرین اخبار

رشد شدید بازار نانوذرات نقره در حوزه سلامت و صنایع الکترونیک

رشد شدید بازار نانوذرات نقره در حوزه سلامت و صنایع الکترونیک

امروزه نانوذرات به دلیل ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فرد خود، در طیف وسیعی از صنایع و بخش‌های صنعتی بکار گرفته می‌شوند. یکی از انواع نانوذرات که کاربردهای متنوعی دارد، نانوذرات نقره است که به‌ویژه در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، با تقاضای فزاینده‌ای روبرو است. گزارش جدیدی که از بازار فعلی و روند تغییرات آن در سال‌های آتی انتشار یافته است، نشان می‌دهد که بازار نانوذرات نقره در آمریکای شمالی، تا سال ۲۰۲۴ میلادی با رشدی ۱۲.۳ درصدی همراه است. گفتنی است، افزایش تقاضا برای نانوذرات نقره، به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی و اپتوالکترونیک آن است که در صنایع پزشکی، دارویی و بهداشتی، الکترونیک، نساجی و نیز خواص ضد باکتری و ضد قارچ در صنایع غذایی و بسته‌بندی آن‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش «SBWire»، رشد بازار نانوذرات نقره در آمریکای شمالی، مرهون وضع مقررات بهداشتی مواد غذایی و استانداردهای ایمنی و از سوی دیگر، حضور گسترده شرکت‌های بزرگ الکترونیکی، همراه با فعالیت‌های برجسته تحقیق و توسعه است.

علاوه بر آمریکای شمالی، بازار نانوذرات نقره در آسیا و اقیانوسیه نیز با رشد همراه است. ارزش این بازار در سال ۲۰۱۷ میلادی، برابر با ۴۰۰ میلیون دلار بوده است که با توجه به جمعیت قابل‌توجه مصرف‌کننده و نیز، بهبود وضعیت اقتصادی در کشورهایی نظیر چین، هند و ژاپن و افزایش آگاهی پیرامون سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، تقاضا برای محصولات و خدمات جدید، به‌شدت بیشتر شده است که به‌تبع آن، حجم بازار نانوذرات نقره نیز افزایش یافته است. یکی از مهم‌ترین موارد تشدیدکننده تقاضا برای نانوذرات نقره در آسیا، افزایش توجهات پیرامون مشکل آلودگی آب و راه‌حل‌های رفع آن است که تقاضا برای محصولات و فناوری‌های بهداشتی مرتبط را به‌شدت افزایش داده است.

لازم به ذکر است که بازار نانوذرات نقره در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در سال ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۴۷۰ میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، بیشترین رشد در بازار نانوذرات نقره، مرتبط با صنایع الکترونیک است که با پیشرفت سریع در فناوری‌های الکترونیکی و فناوری اطلاعات و افزایش نوآوری‌ها، به‌ویژه در حوزه نیمه‌هادی و تلفن همراه، تقاضا به‌شدت در حال افزایش است. در گزارش انتشاریافته، برآورد شده است که بازار نانوذرات نقره در صنایع الکترونیک، تا سال ۲۰۲۴ میلادی، بیش از ۱۲.۶ درصد رشد خواهد یافت.

 

مرجع: «SBWire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.