آخرین اخبار

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نوآوری با هدف بهبود روابط شرکت‌های فناور و مشتریان بالقوه

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نوآوری با هدف بهبود روابط شرکت‌های فناور و مشتریان بالقوه

شرکت سوئیسی نووارتیز «Novartis»، تصمیم دارد تا با هدف افزایش تعاملات و برقراری ارتباط با شرکت‌های فناور، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های نوآوری را در سرتاسر جهان راه‌اندازی نماید. آزمایشگاه‌های مذکور که اولین نمونه از آن‌ها در سانفرانسیسکو آمریکا افتتاح شده است، به‌عنوان پل رابط بین شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری و کسب‌وکارهایی گسترده همچون نووارتیز، ایفای نقش خواهند کرد.

بنا بر گزارش «Fierce Biotech»، نووارتیز یک شرکت جهانی و پیشرو در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است که ایده اولیه آزمایشگاه‌های نوآوری را پس از شناسایی شکاف‌های موجود در روند توسعه و تطبیق فناوری‌های پزشکی مطرح نمود. امروزه شرکت‌های متعدد، از غول‌های فناوری، نظیر گوگل، آمازون و اپل گرفته تا استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، در حال توسعه محصولات و خدماتی هستند که می‌تواند از سوی صنایع دارویی و زیست‌فناوری، مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، عدم ارتباط مناسب بین این شرکت‌ها و سازمان‌های استفاده‌کننده از فناوری‌های توسعه‌یافته، مانند نووارتیز، موجب می‌شود تا ورود فناوری به صنعت با مشکلاتی مواجه شود. در مواجهه با این چالش، نووارتیز اقدام به راه‌اندازی «Novartis Biome» به‌عنوان یک آزمایشگاه نوآوری دیجیتال نمود که مجموعه‌ای از امکانات فیزیکی، داده‌های اطلاعاتی و آموزش‌های کارآفرینی را در اختیار استارت‌آپ‌های منتخب قرار می‌دهد.

گفتنی است، استارت‌آپ‌های برتر در این برنامه، از طریق رویداد «TechCrunch» و با تمرکز بر توسعه فناوری در حوزه سلامت و بهبود مراقبت‌های بهداشتی، انتخاب می‌شوند. یکی از اولین برندگان این چالش استارت‌آپی، شرکت «Veta Health» است که در زمینه ژن‌درمانی و توسعه یک سیستم نانو رباتیک مبتنی بر سیلیکون فعالیت دارد. استارت‌آپ‌های برگزیده، از طریق آزمایشگاه‌های نوآوری باز و منتورینگ ارائه شده از سوی متخصصین نووارتیز، ایده خود را توسعه داده و پس از مشاهده نتایج و بررسی‌های نهایی، سرمایه‌گذاری مالی نیز از سوی نووارتیز انجام خواهد گرفت.

 

مرجع: «Fierce Biotech»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.