آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ مواد غذایی در استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه

سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ مواد غذایی در استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه

شرکت کرافت هاینز «Kraft Heinz» که در زمینه تولید انواع سس خوراکی و پکیج‌های غذایی فعالیت می‌نماید، امیدوار است تا با راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدید مبتنی بر فناوری، بتواند برخی مفاهیم نوآورانه در حوزه مواد غذایی را توسعه داده و به بازار عرضه نماید. به گزارش بلومبرگ، این غول فرآورده‌های غذایی، در اقدامی جدید، مبلغ 100 میلیون دلار به ایولو ونچرز «Evolv Ventures» تخصیص داده است تا به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه و حمایت مالی از نوآوری‌های تجارت الکترونیک، تدارکات و زنجیره تأمین صنایع غذایی بپردازد.

یادآور می‌شود که ایولو ونچرز را می‌توان اولین صندوق سرمایه‌گذاری کرافت هاینز دانست که با هدف توسعه فناوری و حمایت از نوآوری‌ها در صنایع غذایی، ایجاد شده است. علاوه بر این شرکت که به‌نوعی، بازوی سرمایه‌گذاری کرافت هاینز محسوب می‌شود، شرکت‌های «Velveeta» و «Jell-O» نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌های کرافت هاینز فعالیت دارند که بیشتر بر ایجاد برندهای تجاری جدید در بازار و توسعه بازارهای جدید برای محصولات شرکت، متمرکز بوده و به نوآوری در محصولات و فرآیندها، توجه زیادی ندارند.

گفتنی است، استراتژی جدید کرافت هاینز در زمینه تقویت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود و حمایت از استارت‌آپ‌های فناورانه، در پی برخی اقدامات مشابه رقبا، نظیر «Kellogg» و «General Mills» اتخاذ شده است. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های وسیع بازیگران اصلی صنعت فرآورده‌های غذایی در ایده‌های نوآورانه و استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری، آینده صنایع غذایی، روشن به نظر می‌رسد.  

 

مرجع: «Fast Company»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.