آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری آمازون و گوگل در یک استارت‌آپ فعال در حوزه مراقبت‌های پزشکی

سرمایه‌گذاری آمازون و گوگل در یک استارت‌آپ فعال در حوزه مراقبت‌های پزشکی

یک استارت‌آپ فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و سلامت، موفق به جلب نظر مثبت غول‌های فناوری جهان، گوگل و آمازون شده است. این استارت‌آپ که آیوا «Aiva» نام دارد، خبر از سرمایه‌گذاری گوگل از طریق برنامه «Google Assistant Investment Program» و نیز، دریافت حمایت مالی «Alexa» از سوی آمازون داده است. سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، با هدف غلبه بر دیگر رقبا در حوزه فناوری دستیار صوتی و توسعه قابلیت‌های آن است.

بنا بر گزارش «cnet»، آیوا امکان برقراری ارتباط نزدیک بین بیماران و سالمندان و ارائه‌دهندگان خدمات مراقبتی حوزه سلامت را از طریق ابزارهای هوشمندی همچون «Google Home» و «Amazon Echo» فراهم می‌سازد. علاوه بر این، برخی خدمات آموزشی و سرگرمی نیز برای کاربران پیش‌بینی شده است. گفتنی است، سیستم‌عامل توسعه‌یافته از سوی این استارت‌آپ که بر مبنای صدا و به صورت هوشمند کار می‌کند، به صورت پایلوت در مرکز پزشکی «Cedars Sinai» لس‌آنجلس، اجرا و پیاده‌سازی شده و نتایج حاصل از آن، موردتوجه گوگل و آمازون قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که دستیار صوتی گوگل و آمازون، نبردی سخت برای تسلط بر بازار این حوزه آغاز نموده‌اند و سرمایه‌گذاری هم‌زمان آن‌ها در یک استارت‌آپ، تا حدی شگفت‌آور به نظر می‌رسد. این سرمایه‌گذاری، نشانه‌ای واضح از ارزش بسیار بالای کمک به بیماران و سالمندان در این صنعت و تمایل این دو غول فناوری برای بهره‌برداری از آن است. بنا بر گزارش «Cvunchbase»، استارت‌آپ آیوا در سال گذشته میلادی، توانسته است بیش از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری را به خود جذب نماید و تأمین مالی جدید، می‌تواند این شرکت را در توسعه هر چه بیشتر خدمات و محصولات خود یاری نماید.

 

مرجع: «cnet»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.