آخرین اخبار

ماجراجویی جدید کارآفرین خطوط هوایی برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ جدید

ماجراجویی جدید کارآفرین خطوط هوایی برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ جدید

«دیوید نیلمن»، مؤسس جت‌بلو«JetBlue»، در ماجراجویی کارآفرینانه جدید خود، قصد دارد تا به منظور ارائه خدمات متفاوت در حوزه پروازهای هوایی، استارت‌آپ جدیدی راه‌اندازی نماید. این ایرلاین ارزان‌قیمت که مکسی «Moxy» نام دارد، در پی راه‌هایی برای سفارشی‌سازی تجربه مسافران در مسیرهای طولانی هوایی است که همگی آپشن‌های طراحی‌شده، در جدیدترین جت ایرباس، تحت عنوان «A220»، ارائه خواهد شد.

نیلمن با تأکید بر این‌که جت‌بلو بر ارائه خدمات به مشتریان در طول پرواز می‌پردازد، اظهار داشت که: «مکسی یک شرکت مبتنی بر فناوری است که خدمات فوق را تا حدی متفاوت و با استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌های در دسترس، ارائه خواهد داد». لازم به ذکر است که این کارآفرین فعال در حوزه خدمات پروازی، بخش عمده موفقیت خود را بابت ورود به این صنعت و تمرکز بر رفع برخی شکاف‌ها و خرابی‌های موجود در آن، به دست آورده است. وی مؤسس «Morris Air» در آمریکا، «WestJet Airlines» در کانادا و «Azul SA» در برزیل است. همچنین وی سهمی 45 درصدی نیز در ایرلاین ملی پرتغال «TAP» دارد.

کارشناسان معتقدند که طرح جدید نیلمن، در کنار مزایای فراوان، نظیر هزینه کمتر و امکان رقابت با غول‌هایی همچون «Spirit Airlines»، ریسک‌ها و مخاطراتی نیز به همراه دارد. استفاده از «A220» به‌عنوان یک هواپیمای جدید و نسبتاً ناشناخته که ظرفیت تنها 150 نفر را خواهد داشت، کوچک‌تر از حد معمول هواپیماهای خطوط هوایی است. افزایش قیمت سوخت و کمبود خلبان، موجب شده است تا بسیاری از ایرلاین‌ها، به سمت سفارش هواپیماهای بزرگ حرکت نمایند و حرکت خلاف جهت این استارت‌آپ، می‌تواند مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، نیلمن قول داده است که در شرکت جدید خود، از رویکردهای نوآورانه جدیدی برای جذب و استخدام خلبانان استفاده نماید که با ترکیب برخی ویژگی‌های هواپیما، نظیر موتورهای کارا با مصرف سوخت کمتر، می‌تواند ریسک‌های راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را به‌شدت کاهش دهد.   

 

مرجع: «بلومبرگ»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.