آخرین اخبار

استفاده از نانوساختارهای سرامیکی برای بهبود خواص ایمپلنت‌های پزشکی

استفاده از نانوساختارهای سرامیکی برای بهبود خواص ایمپلنت‌های پزشکی

شرکت نانوویس «Nanovis» که یکی از رهبران حوزه نانودارو برای ستون فقرات به شمار می‌رود، خبر از توافق خود با دانشگاه نوادا، مبنی بر دریافت مجوز بهره‌برداری از یکی از فناوری‌های پتنت شده این دانشگاه داده است. این پتنت کلیدی، به نانوویس امکان می‌دهد تا به‌کارگیری سرامیک‌ها برای ایمپلنت‌های دارای سطوح نانویی را توسعه داده و دسترسی به اهداف کاشت ایمپلنت، نظیر تحویل دارویی را تسهیل نماید.

بنا بر گزارش «Cision PRWeb»، فناوری سطوح نانویی سرامیک، با فناوری‌های نانوویس کاملاً سازگار بوده و می‌تواند در طیف وسیعی از ایمپلنت‌های طراحی‌شده برای ستون فقرات بکار گرفته شود. استفاده از نانوساختارهای سرامیکی، به نانوویس امکان می‌دهد تا فناوری تثبیت ایمپلنت‌های پزشکی قوی‌تر، همراه با خواص ضد باکتریایی را توسعه دهد. «مت هدریک»، مدیرعامل نانوویس، در این زمینه اظهار می‌دارد: «ما از همکاری با دانشگاه نوادا بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستیم. افزودن سرامیک به نانوپورها، قابلیت‌های مهمی برای سلول‌های متصل به سطوح و تحویل دارویی فراهم می‌سازد که در ترکیب با نانولوله‌های ابداعی ما، موجب تولید نمونه‌های جدیدی از ایمپلنت، به‌عنوان بهترین فناوری موجود برای استفاده در جراحی‌ها و بهبود بیماران خواهد شد.»

گفتنی است، فناوری فعلی نانوویس، متشکل از نوعی ترکیب رابط بین استخوان و سطوح نانولوله است که افزودن فناوری جدید، می‌تواند کارایی آن را به‌شدت افزایش دهد. «مانو میسرا»، استاد علوم و مهندسی مواد دانشگاه نوادا می‌گوید: « با استفاده از سطوح نانویی سرامیکی، می‌توان طول، ارتفاع، تخلخل حجمی و تخلخل سطحی را کنترل نمود. اندازه و شکل حفره‌های نانوساختار، قابل‌تغییر بوده و پوشش سرامیکی، موجب می‌شود تا داروها در مدت زمانی طولانی‌تری آزاد شده و خواص ضدعفونی منحصربه‌فردی را فراهم سازند». «الن پورپوس»، معاونت دفتر نوآوری دانشگاه نوادا نیز با تأکید بر لزوم ورود اکتشافات و نوآوری‌های علمی به بازار، افزود: «ورود نتایج تحقیقات علمی به بازار و تجاری‌سازی فناوری‌های توسعه‌یافته، می‌تواند راهکاری مفید برای بهره‌مندی جامعه از پژوهش‌های دانشگاهی باشد». 

 

مرجع: «Cision PRWeb»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.