آخرین اخبار

رشد ۷۵ درصدی بازار نانو فناوری در صنعت هوافضا تا سال ۲۰۲۱ میلادی

رشد ۷۵ درصدی بازار نانو فناوری در صنعت هوافضا تا سال ۲۰۲۱ میلادی

بنا بر گزارش جدید «بازار نانو فناوری در صنعت هوافضا» که به تازگی از سوی «360 Market Updates» انتشار یافته است، بازار جهانی فناوری نانو در این صنعت، در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی، بیش از ۷۵ درصد رشد خواهد داشت. این گزارش، به برخی از مهم‌ترین بازیگران نانو فناوری در صنعت هوافضا و فرصت‌ها و محدودیت‌های پیش روی آن‌ها پرداخته و با استفاده از ماتریس‌های رقابتی و آنالیز دقیق قابلیت‌های هر یک از بازیگران، درکی عمیق از چشم‌انداز رقابتی موجود در این بازار فراهم می‌سازد.

عمده نانو مواد مورد استفاده در صنعت هوافضا، شامل فلزات نانو ساختار، نانو کامپوزیت‌های پلیمری و پوشش‌های ضد خوردگی است که با هدف افزایش خواص فیزیکی و بهبود کارایی عملیاتی پلتفرم‌های هوایی، بکار گرفته می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، استفاده از فناوری نانو در درازمدت، موجب پایداری و بهبود عملکرد هواپیماها و فضاپیماهای نسل جدید خواهد شد.

بازیگران اصلی بازار نانو فناوری در صنعت هوافضا، متشکل از «ایرباس»، «گلوناتک»، «فلایت شیلد»، «لاکهید مارتین»، «لوفتهانزا»، «CGOOSE Nano Tech» و «جنرال نانو» هستند که با توجه به ظهور نانو کامپوزیت‌ها و نانولوله‌های کربنی، به‌عنوان یک محرک اصلی در این بازار، یک فضای به‌شدت رقابتی را شکل می‌دهند.

گفتنی است، صنعت هوافضا، یکی از صنایع شاخصی است که استفاده از نانو فناوری و فواید حاصل از به‌کارگیری آن، به شکلی واضح به چشم می‌خورد. هوافضا، یکی از مهم‌ترین صنایع سنگین در جهان است که علاوه بر گردش مالی قابل‌توجه و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر انجام گرفته، ارزش اقتصادی بالایی نیز دارد.

 

مرجع: «idareport»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.