آخرین اخبار

امیدواری استارت‌آپ‌های هندی فعال در حوزه پهپاد به جذب سرمایه‌های جدید

امیدواری استارت‌آپ‌های هندی فعال در حوزه پهپاد به جذب سرمایه‌های جدید

هند، به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده وسایل نقلیه بدون سرنشین (با کارکردهای دفاعی)، اجازه استفاده از پهپادها را در نقشه‌برداری‌های تجاری، پیمایش و نیز عکس‌برداری صادر نموده است. همین عامل، موجب شده است تا امیدها برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه، به‌شدت افزایش یابد.

بنا بر آمار و اطلاعات انتشاریافته از سوی «Tracxn»، نزدیک به 76 استارت‌آپ فعال در حوزه پهپادها، در هند وجود داشته که از این تعداد، تنها 10 استارت‌آپ توانسته‌اند سرمایه‌ای بالغ بر 27 میلیون دلار جذب نمایند. با این وجود، با مصوبات جدید دولت هند مبنی بر استفاده‌های تجاری از پهپادها، پیش‌بینی می‌شود که این رقم افزایش قابل توجهی یابد. گفتنی است، انتظار می‌رود تا سال 2020 میلادی، بازار پهپاد در هند، به بیش از 1 میلیارد دلار برسد که البته بنا بر آمار مؤسسه «گلدمن ساچس» این رقم برای بازار جهانی، برابر با 100 میلیارد دلار خواهد بود (لازم به ذکر است که در حال حاضر، 681 استارت‌آپ آمریکایی و 129 استارت‌آپ چینی در این حوزه فعالیت می‌نمایند).

«راهات کولشریشتا»، مدیر اجرایی یکی از استارت‌آپ‌های فعال در توسعه پهپاد، در این زمینه می‌گوید: «در مدت‌زمان طولانی فعالیت، تلاش ما در جهت کسب سرمایه بوده است که به علت عدم اطمینان‌های ناشی از مقررات، با کاهش 60 تا 70 درصدی همراه بوده است. این در حالی است که برای رشد اقتصادی، باید این مسیر را به‌طور کامل تغییر داد.»

کاربردهای گسترده پهپاد جهت نقشه‌برداری از مکان‌های خطرناک برای پروژه‌های زیربنای،ی مانند کاوش و استخراج نفت، صنعت حمل‌ونقل ریلی برای مشخص نمودن دقیق مکان‌هایی که ریل دچار نقص شده است، امدادرسانی، کشف مناطق صعب‌العبور و نیز، کمک به ساختمان‌سازی و کشاورزی، موجب شده است تا بازار این صنعت با رشد چشمگیری مواجه شود.

«ویگنیش سانتانام»، رئیس فدرال پهپاد هند، اعلام نموده است که عدم شفافیت در قوانین، کاربرد پهپادها را به امور دفاعی و امنیتی محدود نموده بود که با سیاست اصلاح قوانین، به نظر می‌رسد که شرکت‌های خصوصی که تاکنون ناامید شده بودند، قصد دارند مجدداً تلاش خود را از سر گیرند. لازم به ذکر است که قوانین مزبور، از اول دسامبر لازم‌الاجرا می‌شوند و کاربرد پهپادها در نقشه‌برداری و تصویربرداری را آزاد می‌نمایند.

 

مرجع: «bloombergquint»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.