آخرین اخبار

استفاده از گرافن توسط استارت‌آپ هندی برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

استفاده از گرافن توسط استارت‌آپ هندی برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

آخرین محصول استارت‌آپ هندی «Log 9 Materials»، یک جاذب پایه گرافنی، با قابلیت استفاده مجدد است که می‌تواند نشت مواد نفتی را از بین برده و در مقایسه با مواد فعلی مورد استفاده برای جلوگیری از آلودگی آب، کارایی 4 برابری از خود نشان دهد. محصول تولید شده، منعطف، مستحکم، سبک و رسانای جریان الکتریسیته بوده که کاربردی جدید برای گرافن به‌عنوان یک ماده با کاربردهای متنوع در صنایع مختلف به شمار می‌رود.

بنا بر گزارش «digit»، اعضای این شرکت استارت‌آپی، طی تحقیقات خود در زمینه فیلترهای تصفیه هوا، به‌صورت تصادفی با موضوع امکان استفاده از این ماده در فیلترهای سیگار روبرو شدند. نتیجه چنین ایده‌ای، ساخت فیلترهای سیگار بود که می‌تواند تا 50 درصد ترکیب‌های سمی موجود در دود سیگار را کاهش دهد. از آنجا که گرافن، پتانسیل بالایی جهت استفاده در بخش‌های مختلف صنعتی دارد، لوگ متریال، کاربرد این ماده در صنایع فیلترسازی و انرژی را هدف قرار داده که نتیجه آن، ثبت 9 پتنت در این زمینه است.

آخرین محصول این استارت‌آپ، جاذب پایه گرافنی به نام «LSP 20» است که علاوه بر افزایش میزان جذب مواد نفتی، این قابلیت را دارد که پس از حذف نفت از جاذب، هیچ نشتی از نفت به آب صورت نمی‌گیرد. علاوه بر این، با توجه به قابلیت استفاده مجدد از «LSP 20» (تا هشت بار)، استفاده از آن، صرفه اقتصادی بالایی دارد. گفتنی است، یکی از چالش‌های اصلی استفاده از گرافن، یافتن راهی است که از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشد.

لوگ متریال، امیدوار است که با پیشرفت قابلیت‌های فناورانه خود در زمینه گرافن، مسیر توسعه محصولات پایه گرافن، با صرفه اقتصادی بالا را در زمان کوتاه‌تری در مقایسه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته بپیماید.

 

مرجع: «digit»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.