آخرین اخبار

جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری استارت‌آپ فعال در حوزه هدایت خودروهای خودران

جذب سرمایه ۲۰ میلیون دلاری استارت‌آپ فعال در حوزه هدایت خودروهای خودران

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی وسایط نقلیه خودران، تأمین امنیت سرنشینان در مسیر حرکت و اجتناب از برخورد با موانع پیش رو است. یکی از ابزارهای کارآمد که به رفع این چالش کمک شایانی خواهد کرد، نقشه‌های دقیقی از مسیر حرکت است که بتوانند به‌صورت مستمر، به‌روزرسانی شده و تمامی موانع، نظیر بسته شدن ناگهانی مسیر و یا پارک دوبل خودروها را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند. این نیاز مبرم در صنعت فناوری‌های هدایت خودکار، اهمیت راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدید برای توسعه هر چه بیشتر فناوری‌های ایجاد نقشه‌های مسیر را دوچندان می‌نماید، به‌ویژه که بازار نقشه‌برداری در این صنعت، از سوی چند بازیگر اصلی به‌صورت قفل شده درآمده است.

«کارمرا» یکی از این استارت‌آپ‌ها است که در نیویورک شروع به فعالیت نموده و طی 2 سال فعالیت، موفق به توسعه‌ای چشمگیر شده است. این شرکت، طی جدیدترین دور از تأمین مالی خود، موفق به جذب سرمایه 20 میلیون دلاری از مؤسسه «GV» شده که پیش از این، «Google Ventures» نامیده می‌شد. گفتنی است، ارزش قبلی استارت‌آپ کارمرا، در حدود 6.5 میلیون دلار برآورد شده بود.

در بیانیه شرکت کارمرا که به مناسبت سرمایه‌گذاری جدید انتشار یافت، علاوه بر رونمایی از محصول جدید شرکت در زمینه نقشه‌یابی اتومبیل‌های خودران، همکاری با مسئولان شهری نیویورک نیز به‌صورت رسمی اعلام شد. در این بیانیه، آمده است که سرمایه جدید جذب‌شده، برای گسترش فعالیت‌های شرکت و نیز جذب استعدادهای بیشتر در تیم کاری، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. «رو گوپتا»، بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارت‌آپ، با اعلام استراتژی توسعه تیم کاری اظهار داشت: «ما عزم جدی برای توسعه تیم کاری و جذب و استخدام نیروهای متخصص و ماهر در سال آینده خواهیم داشت. این سرمایه‌گذاری، به ما اجازه خواهد داد تا چشم‌اندازبهتری از پاسخگویی به نیازهای مشتریان ترسیم نماییم.»

لازم به ذکر است که کارمرا، یک مدل کسب‌وکار جالب برای سرمایه‌گذاران داشته که در آن، از یک پلتفرم هوشمند برای عرضه یک نقشه بسیار باکیفیت به ذینفعان خودروهای خودران، از جمله خودروسازان، تأمین‌کنندگان و روبوتاکسی‌ها استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات کارمرا در حوزه تأمین اطلاعات نقشه‌یابی، می‌تواند گامی بسیار بزرگ در توسعه و پیشرفت صنعت فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه محسوب شود.

 

مرجع: «techcrunch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.