آخرین اخبار

همکاری دانشگاه آریزونا و یک شرکت نانویی برای پرورش گیاهان در فضا

همکاری دانشگاه آریزونا و یک شرکت نانویی برای پرورش گیاهان در فضا

ناسا قصد دارد که در یک شرکت استارت‌آپی فعال در حوزه نانو فناوری سرمایه‌گذاری نماید، تا با همکاری دانشگاه آریزونا و با استفاده از فناوری نانو، راهکاری برای رشد گیاهان در فضا بیابند. این موافقت‌نامه تحقیقاتی مشترک که از آخرین اقدامات ناسا در راستای تشویق نوآوری و حمایت از توسعه فناوری صورت می‌گیرد، بین «UbiQD» که یک استارت‌آپ مستقر در نیومکزیکو است و مرکز گلخانه فضایی دانشگاه آریزونا منعقد شده است.

بنا بر گزارش «KJZZ»، شرکت «UbiQD» بر روی یک فناوری جدید نورپردازی متمرکز است که می‌تواند محیط لازم را برای رشد گیاهان، شبیه‌سازی نموده و فضانوردان را در پرورش مواد غذایی کمک دهد. تخصص اصلی این شرکت، نقاط کوانتومی است که طی آن، از ذرات میکروسکوپی، برای هدایت الکتریسیته و انتشار نور استفاده می‌شود. به گفته «UbiQD»، طیف نور حاصل از این روش نانویی، می‌تواند برای تولید سبزیجات در فضا بکار گرفته شود. علاوه بر این، فناوری جدید، قابلیت استفاده از سوی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای افزایش میزان محصول را نیز دارد. گفتنی است، نقاط کوانتومی که این استارت‌آپ بر روی آن‌ها متمرکز است، دارای خواص نوری پایدار در شرایط سخت محیطی مانند دما و رطوبت بوده و به دلیل فرآیند مقیاس‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست، کاملاً مقرون به‌صرفه خواهد بود.

لازم به ذکر است، مرکز کنترل محیط کشاورزی دانشگاه آریزونا «CEAC»، به‌طور خاص بر روی توسعه سیستم‌های کاملاً پایدار تولید مواد غذایی متمرکز است. این مأموریت، به‌طور بالقوه می‌تواند تولید مواد غذایی، بازیافت دی‌اکسید کربن و دریافت آب شیرین را برای فضانوردان تسهیل نماید. مرکز تحقیقاتی مذکور، از حمایت ویژه ناسا در غالب برنامه «Space Grant Program»، برخوردار است.

 

مرجع: «KJZZ»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.