آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری بوئینگ در فناوری استارت‌آپی چاپ سه‌بعدی فلزات

سرمایه‌گذاری بوئینگ در فناوری استارت‌آپی چاپ سه‌بعدی فلزات

بوئینگ هوریزون «Boeing HorizonX» که بازوی سرمایه‌گذاری بوئینگ به حساب می‌آید، اقدام به سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ فعال در زمینه چاپ سه‌بعدی آلیاژها نموده است. شرکت استارت‌آپی دیجیتال الویز «Digital Alloys»، نوعی فرآیند ابتکاری برای چاپ سه‌بعدی فلزات، تحت نام تجاری «Joule Printing»، توسعه داده است که قادر به ترکیب چندین ماده فلزی مختلف، در یک بخش واحد است.

بنا بر گزارش «all3dp»، دیجیتال الویز در حال توسعه یک فناوری ساخت افزوده، مبتنی بر چند فلز مختلف بوده و توانسته است در یک دوره تأمین مالی سری «B»، بیش از ۱۲.۹ میلیون دلار، از سوی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند «G20 Ventures»، «Lincoln Electric» و «Khosla Ventures» جذب نماید. پتنت مربوط به این فناوری جدید، با هدف محافظت در برابر بهره‌برداری‌های غیرقانونی به ثبت رسیده است. این فناوری، قادر به تولید قطعات آلیاژی است که در آن‌ها، خواص مکانیکی، مغناطیسی، الکتریکی و حرارتی بهبود یافته‌اند. «برایان شتلر»، مدیرعامل شرکت بوئینگ هوریزون، با تأکید بر استراتژی بوئینگ در زمینه پشتیبانی از فناوری چاپ سه‌بعدی، اظهار داشت: «حمایت مالی بوئینگ از دیجیتال الویز، کمک می‌کند تا ساختارهای فلزی مورد استفاده در صنایع هوافضا، با حجمی بیشتر از حالت فعلی و با سرعتی چشمگیر تولید شوند. هدف ما، تقویت تخصص‌های محوری در بوئینگ و تسریع در فرآیند طراحی و ساخت قطعات سه‌بعدی، برای به‌کارگیری در سیستم‌های ساخت محصول است.» 

گفتنی است، این بازیگر نوظهور بازار پرینت سه‌بعدی فلزات، بر روی نوعی فرآیند چاپ سه‌بعدی فوق‌سریع کار می‌نماید که می‌تواند تغییر و تحولی بزرگ، در برخی حوزه‌ها، مانند هوافضا، پدید آورد. به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاری بوئینگ در این استارت‌آپ، به دلیل مزایای قابل توجهی است که از توسعه و تجاری‌سازی فرآیند «جولی پرینتینگ» ممکن است به دست آید. از جمله این مزایا، می‌توان به توانمندی در تولید قطعات تیتانیوم و آلیاژهای با درجه حرارت ذوب بالا، به شیوه‌ای سریع و کارآمد اشاره نمود.

 

مرجع: «all3dp»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.