آخرین اخبار

جذب سرمایه برای راه‌اندازی کارخانه تولید خاک اصلاح‌شده

جذب سرمایه برای راه‌اندازی کارخانه تولید خاک اصلاح‌شده

کول پلنت «Cool Planet»، یک استارت‌آپ توسعه‌دهنده فناوری‌های مورد استفاده در کشاورزی است که بر بهبود کیفیت خاک متمرکز است. این استارت‌آپ، به‌تازگی موفق به جذب سرمایه ۲۰.۳ میلیون دلاری برای تأمین مالی پروژه ساخت یک مجموعه تولیدی شده است که با هدف تولید یک محصول بهبود یافته خاک کشاورزی شروع به کار می‌نماید.

بنا بر گزارش «Xconomy»، اولین محصول کول پلنت، با نام کول‌ترا «Cool Terra»، نوعی خاک اصلاح شده است که ویژگی‌هایی نظیر حفظ رطوبت و مواد مغذی را بهبود می‌دهد. کول پلنت، این محصول را طی توسعه یک فرآیند منحصربه‌فرد برای گرمایش و پالایش مواد ارگانیک تولید نموده است که با افزودن برخی مواد کربنی به خاک حاصل، می‌توان رشد میکروب‌های مفید را تسریع بخشید. کول‌ترا، تاکنون در بیش از ۴۰ محصول در مناطق مختلف آب و هوایی مورد آزمایش قرار گرفته است که نتایج نشان می‌دهد که این محصول، باعث بهبود عملکرد ۱۲ درصدی در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد. انتظار می‌رود، عملیات تولید کول‌ترا در تأسیسات تولیدی جدید، از تابستان آینده آغاز شود.

گفتنی است، کول پلنت در سال ۲۰۰۹ میلادی و با هدف توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های کشاورزی که باعث افزایش تولید محصول با قیمت کمتر و آلایندگی پایین‌تر خواهد شد، تأسیس گردیده است. سرمایه جذب شده جدید از سوی این استارت‌آپ، در ادامه فرآیند تأمین مالی کول پتنت در سال گذشته میلادی است که توانسته بود بیش از ۱۹.۳ میلیون دلار از سوی «آگوستین کوپل»، سرمایه‌گذار مکزیکی و «North Bridge Venture Partners»  به دست آورد.

 

مرجع: «Xconomy»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.