آخرین اخبار

راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری با مشارکت جمعی از فرشتگان کسب‌وکار

راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری با مشارکت جمعی از فرشتگان کسب‌وکار

گروهی از کارآفرینان نیویورکی، اقدام به راه‌اندازی نوع جدیدی از صندوق سرمایه‌گذاری نموده‌اند که بتوانند به تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه جدید کمک نمایند. این صندوق، تحت عنوان «The Fund»، با سرمایه ۳.۲ میلیون دلاری تأسیس شده است که تمامی سرمایه آن، از سوی مؤسسین تأمین شده است. به گفته «متیو بریمر»، از بنیان‌گذاران این صندوق، سرمایه‌گذاری شخصی می‌تواند موجب افزایش اهمیت سرمایه‌گذاری و در نتیجه، توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به ایده‌های منتخب شود.

بنا بر گزارش «Forbes»، مؤسسین این صندوق، شامل «متیو بریمر»، «کتی هانت»، «آدام کارور» و «جنی فلدینگ» است که همگی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران موفق در حوزه استارت‌آپ‌های فناورانه محسوب می‌شوند. این صندوق، در عین کوچکی آگاهانه، شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق را با استانداردهای یک «VC» دور هم آورده است که می‌توانند با مربیگری و ارائه مشاوره‌های تخصصی به استارت‌آپ‌ها، آن‌ها را در مسیر تجاری‌سازی یاری دهند. ایده اصلی این صندوق، از این مفهوم کلیدی نشأت گرفته است که «بهترین افراد برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، افرادی هستند که در ساخت و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها موفق بوده‌اند». بر این اساس، ۷۵ بنیان‌گذار و فعال اقتصادی در این صندوق جمع شده‌اند، تا بتوانند نوعی از همکاری شبکه‌ای بین فرشتگان کسب‌وکار را به نمایش بگذارند. سرمایه شخصی، از این ۷۵ سرمایه‌گذار جمع‌آوری شده و برای حمایت از استارت‌آپ‌های متقاضی صرف می‌شود.

گفتنی است، نیویورک به‌عنوان یک اکوسیستم متنوع از صنایع و حوزه‌های فناوری مختلف که می‌تواند پذیرای ایده‌ها و تخصص‌های متعدد از سوی کارآفرینان باشد، به‌عنوان حوزه جغرافیایی فعالیت صندوق انتخاب شده است. در هر دور از سرمایه‌گذاری این صندوق، بین ۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار، به استارت‌آپ‌های منتخب تزریق خواهد شد.

 

مرجع: «Forbes»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.