آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری شرکت خودروسازی هیوندای در توسعه باتری‌های حالت جامد

سرمایه‌گذاری شرکت خودروسازی هیوندای در توسعه باتری‌های حالت جامد

در حال حاضر، شرکت‌های خودروسازی به باتری‌های حالت جامد به‌عنوان باتری‌های نسل بعدی خودروهای الکتریکی می‌نگرند. پیش‌بینی‌های مختلفی از ورود این فناوری نوظهور به بازار وجود دارد و هیوندای با سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ فعال در این زمینه، مدعی است که یک تغییر و تحول بزرگ در تجاری‌سازی فناوری باتری‌های حالت جامد به وجود خواهد آورد. این استارت‌آپ، آیونیک متریالز «Ionic Materials» نام داشته و نوعی الکترولیت پلیمری جامد توسعه داده است که می‌تواند دسترسی به باتری‌های حالت جامد را با هزینه پایین و عملکرد بالا ممکن سازد. سرمایه‌گذاری هیوندای، از طریق یکی از زیرمجموعه‌های آن به نام «Hyundai Cradle» انجام گرفته است.

بنا بر گزارش «Electrek»، باتری‌های حالت جامد، بسیار ایمن‌تر از سلول‌های لیتیوم یونی معمولی هستند و می‌توانند تراکم انرژی بیشتری داشته باشند. با این حال، تولید آن‌ها در مقیاس وسیع و قیمت رقابتی در مقایسه با باتری‌های لیتیومی، تاکنون امکان‌پذیر نبوده است. هیوندای در بیانیه‌ای که به مناسبت اعلام سرمایه‌گذاری خود منتشر ساخت، اظهار داشته است: «فناوری توسعه یافته توسط آیونیک، می‌تواند فناوری حال حاضر باتری خودرو را به طور چشمگیری بهبود دهد. هیوندای همواره به دنبال راه‌هایی برای اطمینان از به‌کارگیری راهکارهای پاک، ایمن و کارآمد در اتومبیل‌های تولیدی خود بوده است و این سرمایه‌گذاری می‌تواند ما را در خط مقدم توسعه فناوری‌های باتری نگه دارد و به ما اجازه دهد تا وسایط نقلیه سازگار با محیط‌زیست تولید نماییم.»

گفتنی است، سه ادعای مهم آیونیک متریالز در زمینه الکترولیت تولیدشده، شامل «ایمنی ذاتی»، «عملکرد بالاتر» و «هزینه بسیار پایین» است و «مایک زیمرمن» مدیر این شرکت، معتقد است با توجه به تقاضای روزافزون برای این فناوری و نیز سرمایه‌گذاری‌های هیوندای، این شرکت  می‌تواند بسیار سریع‌تر از برآوردهای کارشناسان به یک محصول تجاری دست یابد. با وجودی که آیونیک و هیوندای از یک جدول زمانی مشخص برای تجاری‌سازی این فناوری صحبتی به میان نیاورده‌اند، دیگر بازیگران این حوزه از فناوری، معتقدند در طی سال‌های آتی تا ۲۰۲۵ میلادی، می‌توان به تجاری‌سازی باتری‌های حالت جامد امیدوار بود.

 

مرجع: «Electrek»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.