آخرین اخبار

سال ۲۰۱۷ میلادی، نمادی از تجاری‌سازی موفق فناوری در دانشگاه کالیفرنیا

سال ۲۰۱۷ میلادی، نمادی از تجاری‌سازی موفق فناوری در دانشگاه کالیفرنیا

یکی از دانشگاه‌های کارآفرین و پیشرو در حوزه تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی، دانشگاه کالیفرنیا است که همه‌ساله در گزارشی، به پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه می‌پردازد. در گزارش اخیر ارائه شده که تحت عنوان گزارش سالانه تجاری‌سازی فناوری منتشر شده است، به رشد سالانه پتنت‌ها، موافقت‌نامه‌های صدور مجوز بهره‌برداری از فناوری و استارت‌آپ‌های دانشگاهی پرداخته شده و سال ۲۰۱۷ میلادی را به‌عنوان یک نمونه موفق از تجاری‌سازی فناوری معرفی نموده است. بنا بر این گزارش، این دانشگاه که در حال حاضر در جشن 150 سالگی خود به سر می‌برد، سال گذشته میلادی موفق به راه‌اندازی بیش از ۹۶ استارت‌آپ جدید (به‌طور متوسط ۸ استارت‌آپ در هر ماه) شده است.

مدیر ارشد نوآوری دانشگاه «UC»، با تأکید بر تلاش‌های دانشگاه در زمینه تجاری‌سازی پیشرفت‌های تحقیقاتی و عرضه آن‌ها به بازار اظهار داشت: «تجاری‌سازی فناوری می‌تواند محصولات نوآورانه و فناوری‌های جدید را در اختیار پزشکان، مهندسان، بیماران، مصرف‌کنندگان و ... قرار داده و بهبود زندگی تمامی مردم را به همراه داشته باشد. مشارکت بخش خصوصی و دولتی، به دانشگاه‌ها کمک نموده تا در یک اکوسیستم نوآورانه و قدرتمند بتوانند فناوری‌های جدید را توسعه داده و با جذب سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز، آن‌ها را تجاری‌سازی نمایند.»

بنا بر گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، تعدادی از استارت‌آپ‌های مهم راه‌اندازی شده در این دانشگاه در سال ۲۰۱۷ میلادی، به شرح زیر است:

  • استارت‌آپ «Chirp Microsystems»: یک استارت‌آپ عرضه‌کننده سیستم‌های سنجش اولتراسونیک سه‌بعدی برای اتوماسیون صنعتی بوده که توسط شرکت «TDK» خریداری شده است.
  • استارت‌آپ «Kite Pharma»: یک استارت ایمنی درمانی در حوزه بیماری سرطان بوده که توسط شرکت «Gilead Science» خریداری شده است.
  • استارت‌آپ «Enevate Corporation»: یک استارت‌آپ توسعه‌دهنده نسل جدید فناوری باتری‌های لیتیومی برای وسایط نقلیه الکتریکی بوده که توانسته است، جایزه نوآوری «Frost & Sullivan 2018» برای فناوری «HD-Energy» را از آن خود نماید.

 

مرجع: «universityofcalifornia»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.