آخرین اخبار

توسعه فناوری تصویربرداری سه‌بعدی با هدف تسهیل در تحقیقات علمی

توسعه فناوری تصویربرداری سه‌بعدی با هدف تسهیل در تحقیقات علمی

یک استارت‌آپ فعال در زمینه تصویربرداری سه‌بعدی، در حال توسعه فناوری جدید نانویی برای تصویربرداری سه‌بعدی بوده و قصد دارد تا به لطف سرمایه‌گذاری‌های لومینیت «Luminate» که یک شرکت بین‌المللی تصویربرداری اپتیک است، فناوری خود را به بازار عرضه نماید.

بنا بر گزارش «Daily Camera»، ایده اولیه این فناوری که اصطلاحاً اسپیندل «Spindle» نامیده می‌شود، در آزمایشگاه‌های دانشگاه کلرادو توسعه یافته است و قابلیت‌های ابزارهای نوری معمول، مانند میکروسکوپ‌ها و دوربین‌ها را افزایش می‌دهد. لوازم جانبی اسپیندل را می‌توان به یک تجهیز نوری متصل نموده و از این طریق، تصاویر 2 بعدی را به 3 بعدی تبدیل نمود. «لسلی کیمرلینگ» بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ دابل هلیکس «Double Helix»، با تأکید بر این‌که اسپیندل می‌تواند تحقیقات علمی به‌ویژه در حوزه توسعه داروهای جدید را متحول سازد، اظهار داشت: «با توجه به محدودیت‌های گذشته در حوزه فیزیک اپتیک، اسپیندل می‌تواند قابلیت‌های تصویربرداری را تا 10 برابر فعلی افزایش دهد. این فناوری، دانشمندان را قادر به مطالعه ساختارهای ویروسی، باکتری‌ها و سلول‌های سرطانی در سطح پروتئین‌های فردی و DNA خواهد ساخت.»

گفتنی است، این استارت‌آپ در اوایل سال جاری میلادی توانست در میان 125 استارت‌آپ متقاضی جذب سرمایه، سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری لومینیت را به خود اختصاص دهد. این تأمین مالی، همراه با آموزش‌های گسترده کسب‌وکار و همکاری با گروهی از کارآفرینان این شرکت بوده که طی یک برنامه زمانی 6 ماهه، می‌تواند به توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ بیانجامد.

شایان ذکر است که دابل هلیکس، از مؤسسه «Biofrontier» راه‌اندازی شده است که هدف آن، استفاده از حوزه‌های مختلف علوم و مهندسی، برای رفع چالش‌های حیاتی در حوزه علوم زیستی است.

 

مرجع: «Daily Camera»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.