آخرین اخبار

تولید لباس‌های بادوام و چندمنظوره باهدف کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی

تولید لباس‌های بادوام و چندمنظوره باهدف کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی

یک استارت‌آپ کوچک به نام «Aday» در پی جاه‌طلبی‌های بزرگی در صنعت پوشاک است. بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، مدعی هستند که لباس‌های طراحی‌شده از سوی آن‌ها می‌تواند به نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌محیطی کمک نماید. محصولات عرضه‌شده از سوی این استارت‌آپ، طی یک فرایند سه‌ساله، طراحی و تولید شده‌اند و علاوه بر ظاهر جذاب و مدرن مناسب با ذائقه و سلایق مناطق شهری، از تکنیک‌های پیشرفته بافت پارچه برخوردار است. ویژگی‌هایی همچون حفظ رطوبت، تنظیم دما متناسب با دمای محیط و مقاومت در برابر چین‌وچروک، از دیگر ویژگی‌های این محصولات است.

بنا بر گزارش «Fast Company»، فناوری‌های بکار گرفته شده در طراحی و تولید لباس‌های «Aday»، مبتنی بر یک مأموریت کلیدی است: «کاهش هزینه‌های زیست‌محیطی». این امر، از این جهت حائز اهمیت است که بر اساس برآوردهای انجام‌گرفته، صنعت پوشاک به عنوان دومین صنعت آلاینده در جهان پس از نفت و گاز مطرح است. مجموعه آلایندگی‌های صورت گرفته در چرخه عمر تولید و استفاده از یک لباس، اعم از سموم دفع آفات محصولات پنبه، رنگ‌های پلی‌استر، انرژی مصرفی کارخانجات دوخت لباس، ضایعات پارچه در فرآیند برش و دوخت و نیز توزیع لباس، چیزی است که اغلب طراحان مد به آن کوچک‌ترین توجهی ندارند. این در حالی است که به گفته «نینا فالهابر» یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، استفاده از مواد پنبه‌ای به دلیل عدم پایداری و یا مواد پلاستیکی به دلیل عدم تجزیه‌پذیری و ضایعات زیست‌محیطی بالا، می‌تواند بسیار وحشتناک باشد. وی می‌افزاید: «به عنوان کارآفرینانی که برای آینده طراحی و تولید می‌کنیم، می‌بایست در مورد جهانی که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم نیز فکر نماییم. ما معتقدیم یکی از نیازهای اصلی انسان، سلامتی و یک آینده پایدار است که می‌توان از طریق هماهنگی و سازگاری با طبیعت، به آن دست یافت.»

گفتنی است، ایده اصلی استارت‌آپ «Aday» ،مبتنی بر تولید لباس‌های بادوام و چندمنظوره است تا افراد بتوانند آن‌ها را در فصول مختلف سال، مورد استفاده قرار دهند. با این حال، این سؤال که آیا مشتریان نیز متمایل به استفاده از مجموعه‌ای لباس محدود برای مدت‌زمان طولانی هستند یا خیر، خود مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود. تیم بازاریابی این شرکت، به‌طور معمول در تلاش برای متقاعد ساختن مشتریان برای کوچک‌سازی سبد لباس خود به تعداد محدودی لباس همه‌کاره و بادوام به عنوان یک راهکار اصلی مناسب با سلامت و ایمنی محیط‌زیست هستند.

 

مرجع: «Fast Company»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.