آخرین اخبار

استفاده از انرژی امواج اقیانوس برای تأمین آب شیرین

استفاده از انرژی امواج اقیانوس برای تأمین آب شیرین

یک محقق ۶۵ ساله به نام «بیل استبی»، یک شرکت استارت‌آپی با ایده استفاده از آب اقیانوس برای تأمین انرژی راه‌اندازی نموده است. وی که سال‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در وال‌استریت فعال بوده است، با توجه به علاقه شخصی به دریا و نیز روند اخیر پررنگ شدن موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر، تصمیم به تلفیق علاقه خود با یک مسئولیت اجتماعی گرفت و از سال ۲۰۰۶ میلادی در کلاس‌های درسی مؤسسه فناوری ماساچوست «MIT» شرکت نمود. او با ایده استفاده از امواج اقیانوس به عنوان منبع تأمین انرژی و تأسیس «Resolute Marine Energy» برای توسعه و تجاری‌سازی این ایده، توانست به یک کارآفرین بدل شود.

بنا بر گزارش «Forbes»، استارت‌آپ راه‌اندازی شده از سوی استبی، از انرژی امواج اقیانوس استفاده نموده تا آب دریا را به آب شیرین بدل نماید. سیستم یادشده، یک سیستم آب‌شیرین‌کن دریایی تحت عنوان «Wave2OTM» است که اولین بار قرار است در کشور کیپ ورد «Cape Verde» (یک کشور کوچک، متشکل از ۱۰ جزیره ساحل غربی آفریقا، با جمعیتی در حدود نیم میلیون نفر) مستقر گردد.

لازم به ذکر است، با توجه به گزارش سازمان ملل متحد که در ماه مارس انتشار یافت، بیش از ۲ میلیارد نفر در سرتاسر جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. همچنین انتظار می‌رود با توجه به تغییرات آب و هوایی، تقاضا برای آب سالم تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد. استبی با تأکید بر فرصت‌های موجود اظهار داشت: «بدون برق می‌توان زندگی کرد، ولی بدون آب هرگز؛ قیمت تمام‌شده آب آشامیدنی بالا است و همین موجب شده است تا فرصت‌های فراوانی در سرتاسر جهان به وجود آید. ما می‌توانیم گزینه‌هایی با صرفه اقتصادی بسیار زیاد برای مشتریان خود فراهم آوریم.»

 

مرجع: «Forbes»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.