آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری بنیان‌گذار گوگل در یک استارت‌آپ فعال در حوزه خودروهای پرنده

سرمایه‌گذاری بنیان‌گذار گوگل در یک استارت‌آپ فعال در حوزه خودروهای پرنده

«لری پیج» از بنیان‌گذاران گوگل، یکی از علاقه‌مندان به ماشین‌های پرنده محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد در این راه بسیار جدی است. وی تصمیم به سرمایه‌گذاری در دومین استارت‌آپ متمرکز بر این فناوری، با عنوان اوپنر «Opener»، گرفته است. جزئیاتی از میزان سرمایه‌گذاری در این استارت‌آپ اعلام نشده است. این استارت‌آپ، اخیراً از محصول خود به نام بلک فلای «BlackFly» که یک خودرو برقی با قابلیت پرواز است، رونمایی نموده است. گفتنی است، لری پیج پیش از این نیز در استارت‌آپ «Kitty Hawk» که در همین زمینه فعالیت دارد، سرمایه‌گذاری نموده است.

بنا بر گزارش «money.cnn»، اوپنر مدعی است که بلک فلای می‌تواند تا 25 مایل را با سرعت 62 مایل در ساعت پرواز نماید. فعالیت‌های مرتبط با توسعه محصولات اوپنر، از زمان راه‌اندازی آن در سال 2009 میلادی تاکنون به‌صورت مخفیانه و بدون اظهارنظر رسمی انجام می‌گرفت. «مارکوس لنگ» مدیرعامل این استارت‌آپ، با تأکید بر قیمت‌گذاری رقابتی محصول جدید اظهار داشت: «محصولات تولیدی ما، به‌عنوان پیشگام دوره جدیدی از سفرهای بدون استرس، در تلاش برای توسعه حمل‌ونقل شخصی است.»

لازم به ذکر است، متقاضیان برای استفاده از بلک فلای می‌بایست یک آزمون کتبی ویژه در «FAA» بگذرانند و گواهی آموزش از شرکت نیز دریافت نمایند که تمامی آن‌ها با هدف اطمینان از ایمنی پرواز انجام می‌گیرد. توسعه‌دهندگان اوپنر، همانند رقیب خود «Kitty Hawk»، محصولات ابداعی را راهکاری مطلوب برای کاهش معضلات ترافیکی می‌دانند. در وب‌سایت اوپنر آمده است: «وسائط نقلیه تولیدی ما، برای آزادسازی عموم مردم از محدودیت‌های سفر جاده‌ای (دو بعدی) و باز نمودن یک دنیای جدید از سفر سه بعدی تولید می‌شود.»    

 

مرجع: «money.cnn»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.