آخرین اخبار

توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم ساخت سفارشی از سوی یک استارت‌آپ آمریکایی

توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم ساخت سفارشی از سوی یک استارت‌آپ آمریکایی

علیرغم پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی که صنعت ساخت را با تغییر و تحولات فراوانی مواجه نموده است، هنوز هم چالش‌های زیادی پیش روی این صنعت قرار دارد. یکی از عمده‌ترین محدودیت‌های مهندسین و طراحان حوزه ساخت و تولید، زمان‌بر بودن یافتن راهکارهای ساخت متناسب با سفارش‌های دریافتی است که با توجه به زمان انتظار برای دریافت بازخورد نقشه‌های طراحی‌شده، منجر به افزایش زمان سربار می‌گردد. علاوه بر این، زمان و هزینه صرف شده برای پاسخگویی به درخواست‌های مرتبط با قطعات سفارشی که در نهایت منجر به اجرا نمی‌شوند و نیز عدم وجود منابع گسترده فروش و بازاریابی، موجب شده است تا بسیاری از دفاتر و شرکت‌های فعال در این حوزه، محدود به کار با مشتریان محلی شده و در نتیجه رشد و توسعه کسب‌وکار آن‌ها با دشواری انجام گردد.

برای رفع این موانع و چالش‌ها، شرکت استارت‌آپی «Xometry» اقدام به توسعه یک پلتفرم ساخت، مبتنی بر تقاضا نموده است. این پلتفرم، بزرگ‌ترین پلتفرم ساخت سفارشی بوده که نسخه جدید آن، تحت عنوان «Xometry Instant Quoting EngineSM»، به‌تازگی به بازار عرضه شده است. از ویژگی‌های کلیدی این محصول، می‌توان کمک به کاربران برای تسریع در اخذ نظرات و بازخوردها از طریق ارائه یک نمای خلاقانه از طراحی‌های انجام‌گرفته، نمایش فوری تغییرات اعمال‌شده در زمان واقعی «Real Time» و فراهم نمودن قابلیت ارائه اصلاحات و بازخوردها در ماشین‌کاری، چاپ سه‌بعدی و تولید ورق‌های فلزی اشاره نمود.

گفتنی است، این استارت‌آپ توسط «لارنس زوریف» و «رندی آلتشولر» در سال 2013 میلادی در مریلند آمریکا تأسیس گردیده و ایده اصلی آن، توسعه یک فناوری اختصاصی برای قیمت‌گذاری راه‌های بهینه ساخت و تولید است. خدمات این شرکت که به طیف وسیعی از شرکت‌ها، از استارت‌آپ‌ها گرفته تا صد شرکت حاضر در فهرست «Fortune» قابل ارائه است، می‌تواند به کاربران کمک نموده تا راهکارهای پیشنهادی برای ساخت قطعات سفارشی از اقصی نقاط کشور دریافت نموده و پس از بررسی هزینه‌ها، بهترین آن‌ها را انتخاب نمایند. از طرف دیگر، شرکت‌های فعال در حوزه ساخت نیز می‌توانند از مزایای این پلتفرم برای توسعه حوزه فعالیت خود در بازار به بهترین نحو استفاده نمایند. «Xometry» دارای بیش از 10 هزار مشتری از جمله «جنرال الکتریک، تویوتا، «BMW»، و ناسا است.

 

مرجع: «TechStartups»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.