آخرین اخبار

استفاده از پوشش‌های نانو سرامیکی برای محافظت از رنگ خودرو

استفاده از پوشش‌های نانو سرامیکی برای محافظت از رنگ خودرو

محصولی شگفت‌انگیز، مبتنی بر نانو فناوری تولید شده است که استفاده از آن بر روی بدنه خودرو، مانند این است که خودرو به‌تازگی رنگ‌آمیزی و جلا داده شده است. پوشش‌های نانو سرامیکی مورد استفاده به این منظور، با استقبال زیاد نیز مواجه شده است، امروزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات محافظ رنگ خودرو در آمریکا محسوب می‌شود و حتی پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 میلادی، استفاده از واکس خودرو به‌طور کامل منسوخ شود.

بنا بر گزارش «Innovation & Technology Today»، پوشش نانو سرامیکی نوعی پلیمر مایع است که توسط دست به بدنه خارجی خودرو مالیده می‌شود و نوعی لایه حفاظتی بر روی آن ایجاد می‌نماید که نه‌تنها شسته نشده، بلکه به‌راحتی نیز نمی‌شکند. این لایه که تنها با سایش از بین می‌رود، سال‌ها عمر نموده و نیازی به تکرار استفاده زودهنگام مثلاً به‌صورت ماهانه نیز ندارد.

گفتنی است، پوشش‌های سرامیکی تا همین اواخر نوعی سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آمد، چرا که یک پوشش حرفه‌ای سرامیکی بر روی خودرو با تضمین افزایش طول عمر خودرو، بیش از 1000 دلار هزینه در بر داشت. از سال گذشته که محصولات نانو سرامیکی ارزان‌قیمت «DO It Yourself»، به بازار عرضه شده است، یک رقیب کم‌هزینه و جدی برای پوشش‌های سرامیکی پدیدار گردیده است. برای مثال، «HydroSelix» یک پوشش نانو سرامیکی است که نیاز به متخصص حرفه‌ای برای استفاده ندارد و می‌توان آن را در خانه با صرف تنها 10 دقیقه زمان، بر روی بدنه خودرو مالید. با این کار، برای تقریباً 6 ماه نیازی به استفاده مجدد نخواهد بود. بدیهی است، قیمت مقرون به‌صرفه، استفاده آسان و دسترسی سریع به محصول، می‌تواند از پارامترهای مهم برای تجاری‌سازی سریع محصول و شکوفایی آن در بازار باشد.

 

مرجع: «Innovation & Technology Today»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.