آخرین اخبار

روند افزایشی استفاده از نانو فناوری در صنایع هوافضا؛ رشد ۵.۷۵ درصدی تا سال ۲۰۲۱ میلادی

روند افزایشی استفاده از نانو فناوری در صنایع هوافضا؛ رشد ۵.۷۵ درصدی تا سال ۲۰۲۱ میلادی

گزارش جدیدی از بازار نانو فناوری در صنعت هوافضا، با عنوان «بازار جهانی نانو فناوری در حوزه هوافضا؛ 2021-2017» از سوی تحلیلگران شرکت تکناویو «Technavio» انتشار یافته است، که پیش‌بینی نموده در طی این دوره زمانی، بازار جهانی نانو فناوری در حوزه هوافضا با رشدی 5.75 درصدی مواجه خواهد شد.

بنا بر گزارش «The Newsman»، فناوری نانو دارای طیف وسیعی از کاربردهای بین‌رشته‌ای در حوزه‌های گوناگون است که یکی از آن‌ها هوافضا است. نانو مواد مورد استفاده در صنایع هوافضا شامل سه گروه عمده «فلزات نانو ساختار»، «نانو کامپوزیت‌های پلیمری» و «پوشش‌های ضد خوردگی» است که خواص فیزیکی تجهیزات مورد استفاده اعم از هواپیماها، فضاپیماها و .. را بهبود می‌دهد. تکناویو پیش‌بینی نموده است که استفاده از نانو فناوری در درازمدت موجب ارتقاء عملکرد کلی هواپیماها / فضاپیماهای ساخته‌شده خواهد شد.

گزارش یادشده با بررسی دقیق وضعیت فعلی فناوری نانو در صنایع هوافضا و پیش‌بینی چشم‌انداز رشد آن در این صنعت، به محاسبه اندازه بازار، درآمدهای حاصل از ساخت قطعات و زیرسیستم‌های هواپیماهای تجاری، نظامی و ... پرداخته است. بازار، از نظر جغرافیایی به سه منطقه آمریکا، «APAC» (مناطق مجاور اقیانوس آرام شامل بخش عمده‌ای از آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه) و «EMEA» (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) تقسیم شده است و در آن برخی از مهم‌ترین فروشندگان فعال در بازار، نظیر «Airbus»، «Glonatech»، «Flight Shield»، «Lockheed Martin»، «Lufthansa Technik»، «TripliO Performance Solution» و «Zyvex Technologies» معرفی و عملکرد آن‌ها آنالیز شده است.

یکی از مهم‌ترین محرک‌های بازار که در گزارش به‌عنوان عامل کلیدی در رشد بازار نانو فناوری در صنایع هوافضا مورد تأکید قرار گرفته است، ظهور نانو کامپوزیت‌ها و نانولوله‌های کربنی است که در ساخت هواپیما بکار می‌رود. از سوی دیگر، محدودیت‌های مرتبط با فرآیندهای ساخت نیز چالشی است که رواج بیش از پیش نانو فناوری در هوافضا با آن مواجه است.

لازم به ذکر است، «ResearchMoz» که این گزارش را بر روی سایت خود قرار داده است، یک پایگاه آنلاین عرضه گزارشات تحقیق بازار و تجزیه‌وتحلیل صنعت بوده که برای سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف و طیفی وسیع از صنایع و بازارهای صنعتی قابل‌استفاده است.

 

مرجع: «The Newsman»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.