آخرین اخبار

تجاری‌سازی ایده طراحی و تولید جواهرات به کمک الماس‌های مصنوعی

تجاری‌سازی ایده طراحی و تولید جواهرات به کمک الماس‌های مصنوعی

یک زوج خوش‌ذوق و کارآفرین، موفق به راه‌اندازی یک شرکت استارت‌آپی با ایده‌ای منحصربه‌فرد شده‌اند. «جیسون پاین» در جستجو برای انتخاب و خرید حلقه ازدواج برای نامزد خود بود؛ نامزد وی به دلیل برخی ملاحظات اخلاقی مبنی بر این‌که یک معدن در آفریقا از طریق فروش الماس به توسعه خشونت‌ها کمک می‌کند، علاقه‌ای به داشتن «Blood Diamond» نداشت؛ همین موجب شد تا پاین اقدام به خرید یک حلقه یاقوت کبود نماید. در این مسیر وی دریافت که در صنعت تولید الماس، آزمایشگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند تولیداتی باکیفیت معادل الماس‌های معدنی داشته باشند و البته قیمت آن‌ها نیز بسیار ناچیز است. اینجا بود که این زوج جوان پی به شکافی بزرگ در بازار تقاضا بردند. هیچ‌یک از جواهرفروشی‌های آن منطقه، با این آزمایشگاه‌های تولید الماس همکاری نداشتند. آدا دیاموندز «Ada Diamonds» برای رفع این مشکل و با سرمایه‌ای کمتر از یک میلیون دلار که از سوی دوستان و افراد خانواده تأمین شده بود، تأسیس گردید. این استارت‌آپ، اقدام به طراحی و تولید جواهرات سفارشی، اعم از حلقه، گردنبند و ... با استفاده از الماس‌های تولیدشده در آزمایشگاه‌هایی از اقصی نقاط جهان نموده است که قیمت آن‌ها تقریباً 30 درصد کمتر از نمونه‌های طبیعی حاصل از استخراج از معادن الماس است.

تجاری‌سازی این ایده جالب‌توجه و توسعه فعالیت‌های این استارت‌آپ، موجب شده است تا الماس‌های تولیدی در آزمایشگاه‌ها با استقبال بیشتری مواجه شوند، به‌طوری که حتی برخی از پیشگامان صنعت الماس، نظیر «DeBeers» نیز اعلام کرده‌اند که به‌زودی فروش این نوع از الماس‌ها را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است، آدا دیاموندز در سال 2015 میلادی و چهار سال پس از خرید حلقه سفارشی از الماس‌های آزمایشگاهی تأسیس شده است. در وب‌سایت این شرکت آمده است: «ما به‌جای ارائه الماس‌های طبیعی و با الهام از آن‌ها، از نمونه‌های مشابه رشد یافته در محیط آزمایشگاهی استفاده می‌نماییم که همان ساختار بلوری، ترکیب شیمیایی، خواص اپتیک و خواص فیزیکی نمونه‌های طبیعی را دارا هستند. در مقایسه با الماس‌های معدنی، نمونه‌های تولیدی ما دارای ناخالصی کمتری بوده و درخشان‌تر و قوی‌تر از اغلب نمونه‌های طبیعی به نظر می‌رسند.»

 

مرجع: «CNBC»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.