آخرین اخبار

استفاده از بیت‌کوین برای رفع چالش تبادل مالی در قاره آفریقا

استفاده از بیت‌کوین برای رفع چالش تبادل مالی در قاره آفریقا

یک استارت‌آپ آفریقایی برای رفع چالش‌های پیش رو در حوزه تبادلات مالی و توسعه کسب‌و‌کار، از بیت کوین استفاده می‌کند. با توجه به مشکلات بسیار زیاد موجود در قاره آفریقا، نظیر بیکاری گسترده در بسیاری از کشورهای آفریقایی، برخی از ساکنین به خارج از کشور رفته و سعی می‌کنند تا درآمد حاصل را به خانه بفرستند. همین عامل، موجب شده است تا تبادل پول و جابجایی آن، خود به یک معضل بزرگ و در عین حال کسب‌و‌کاری پر رونق برای برخی شرکت های پیشرو نظیر «MoneyGram» و «Western Union» بدل شده است. شرکت استارت‌آپی «BitPesa»، برای رفع برخی از محدودیت‌های تراکنش‌های مالی، نظیر زمان به نسبت طولانی و هزینه‌های بالا، دست به یک ابتکار جالب توجه زده است. این راه حل ارزان و مناسب، استفاده از بیت کوین و حذف واسطه‌ها است که می‌تواند نقدینگی بازارهای آفریقایی را بیشتر نماید.

یکی از نکاتی که می‌تواند استفاده از ارزهای دیجیتال را با مشکل مواجه سازد، نوسانات بسیار زیاد آن است که موجب می‌شود، ارزهای سنتی از سوی مردم بیشتر مورد پذیرش قرار گیرد. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزهای آفریقایی در مقایسه با ارزهای رمزگذاری شده نظیر بیت‌کوین، دارای نوسان بیشتری هستند. «الیزابت رزیلو» مدیر عامل بیت‌پسا، معتقد است که با توجه به امکان خرید و فروش سریع بیت‌کوین در هر لحظه از زمان که به آن نیاز است، نوسانات این ارز به مراتب مشکلات کمتری را در مقایسه با آن‌چه اغلب مردم به آن باور دارند، ایجاد می‌نماید.

بیت‌پسا امیدوار است، تا با استفاده از بیت‌کوین به کمک شرکت‌های محلی آمده و اصطکاک‌های ناشی از مراودات مالی را که در آفریقا بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، رفع نماید.  

 

مرجع: «newsbtc»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.